شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد و تعالی امروز جامعه اسلامی مرهون تلاش های علما و بزرگان دینی است، گفت: امروز حفظ و بقای دین یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت معظم و حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت برگزار شد، با بیان این که رشد و تعالی جامعه اسلامی مرهون تلاش های علما و بزرگان دینی است، گفت: امروز نیز حفظ و بقای دین از مهم ترین رسالت های روحانیت معظم و حوزه های علمیه است.

تلاش روحانیت و حوزه های علمیه برای حفظ دین

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت و حوزه های علمیه برای حفظ دین هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند، خاطرنشان کرد: امروز در هر صحنه و عرصه ای که اسلام و انقلاب به نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه نیاز داشته باشد، به طور حتم شاهد حضور نقش آفرین حوزویان خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش و اثرگذاری مطلوب حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب، قابل انکار نیست، بیان داشت: روحانیت دفاع از دین و انقلاب را تکلیف خود می داند و در این مسیر با همه توان در صحنه حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که بسیاری از علما و بزرگان دینی ما در یک شرایط خاص و حتی خفقان علم آموختند، بیان داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، شاهد یک شرایط مطلوبی برای تحصیل طلاب در حوزه های علمیه هستیم.

طلاب برای طی مدارج عالی حوزوی باید تلاش کنند

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید قدردان این فرصت ها باشند و به راحتی آن را از دست ندهند، خاطرنشان کرد: موفقیت در هر کاری زحمت و تلاش انسان را می طلبد و هیچ کسی بدون تلاش، کوشش و ممارست به جایگاهی دست پیدا نکرد و اگر امروز طلاب می خواهند مدارج عالی حوزوی را به تدریج طی کنند باید تلاش کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث اخلاقی باید به طور جدی در کنار مسائل آموزشی حوزه مورد توجه اساتید و مدیران مدارس علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا علم و اخلاق در حوزه با هم رشد کنند و تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: مدیران و اساتید مدارس باید در کنار مسائل علمی توجه به قرآن را در نیز در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که امروز حوزه های علمیه رسالت سنگینی در خروج قرآن از غربت به عهده دارند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در چند مدرسه علمیه استان حفظ قرآن از سوی طلاب به طور جدی و تخصصی دنبال می شود و این مسأله باید در دیگر مدارس علمیه نیز دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha