پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئيس بعثه مجلس اعلاي اسلامي عراق با سرپرست حجاج ايراني کرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين سيد حيدر حكيم رئيس بعثه مجلس اعلاي اسلامي عراق به همراه هيئتي از علماي اين كشور، با حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكرسرپرست حجاج ايراني درمكه مكرمه ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز سه شنبه حجت الاسلام والمسلمين سيد حيدر حكيم رئيس بعثه مجلس اعلاي اسلامي عراق به همراه هيئتي از علماي اين كشور، با حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر سرپرست حجاج ايراني درمكه مكرمه ديدار و گفتگو كرد.

 در اين ديدار نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت ، با بيان اقدامات صورت گرفته براي اعزام زائران ايراني به عربستان ، گفت : تاكنون باعمل به مفاد توافقنامه امضاء شده ميان دو طرف ، روند و فضاي نسبتا خوبي را شاهد بوده ايم و اميدواريم اين فضا تا پايان عمليات حج ادامه يابد.

حجت الاسلام والمسلمين حيدر حكيم نيز به انتشار برخي از تبليغات منفي در فضاي مجازي عربي عليه حج اشاره و تاكيد كرد: باحضور زائران ايراني در كنار زائران ديگر كشورهاي اسلامي، اين تبليغات خنثي شد.

بررسي و تبادل نظر درباره آخرين تحولات عراق و پيروزي هاي چشمگير رزمندگان عراقي در مبارزه با تروريست هاي تكفيري از ديگر محورهاي مورد بحث در اين ملاقات بود و هيئت عراقي گفت: پرونده تروريست ها در اين كشور درحال بسته شدن است و انشاءالله با پاكسازي نقاط اشغال شده ، سازندگي نقاط آسيب ديده با سرعت بيشتري آغاز شود.

در اين ديدار سرپرست حجاج ايراني با آرزوي موفقيت، عزت و سربلندي براي دولت و ملت عراق، حضور گروهك داعش در عراق را رو به پايان دانست و تاكيد كرد: ريشه فتنه تروريست هاي تكفيري به زودي در عراق خشكانده خواهد شود و ان‌شاءالله عراقي ها شاهد عمران ، آباداني و رشد و شكوفايي كشورشان خواهند بود.

وي افزود: خوشحاليم كه عراق درحال رسيدن به نقطه مطلوب است و انشاءالله عزت و سربلندي ملت عراق روز بروز بيشتر شود.

وي به پيروزي هاي بدست آمده درمبارزه با تروريست ها درعراق ، سوريه ، لبنان و ديگر كشورها اشاره و خاطرنشان كرد: درچنين وضعيتي بايد براي معرفي اسلام رحماني و عقلاني و ضد تروريزم به جهانيان تلاش كرد.

نماينده ولي فقيه آزادي تلعفر بدست نيروهاي رزمنده عراقي در ظرف چند روز را دستاوردي بزرگ براي ملت و دولت عراق دانست و گفت: تروريست ها بعداز آزاد سازي موصل دريافتند كه ديگر نمي توانند مقاومت كنند و در عراق جايي ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه جنايات تكفيري ها و داعشي ها در عراق رو به پايان است ، افزود: در چنين شرايطي بايد به سرعت عمل كرد تا قضيه داعش در عراق پايان يابد.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد حيدر حكيم نيز لزوم پاكسازي و آغاز سازندگي در نقاط آزاد شده از چنگال تروريست هاي تكفيري در عراق را يادآور شد و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهارداشت : عراق كشوري ثروتمند است و با توجه به نيروي انساني فعال و با نشاطي كه دارد زمينه براي آباداني و توسعه اين كشور فراهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha