پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پدافند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان، امنیت را حاصل تلاش و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشور دانست و گفت: عزت بخشی به دین و نفوذ ناپذیری دو ویژگی بارز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار جمعی از کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، توفیق ادامه دادن راه شهدا را توفیقی الهی قلمداد کرد و گفت: خداوند در آیه  15 سوره انفال ((یآٰأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا۟ زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ)) مومنین را از عقب نشینی در جنگ باز می دارد و در آیه بعد، عقب نشینی را فقط برای کمک به گروهی دیگر و یا برای حمله مجدد از سمت و سویی دیگر مجاز می داند

وی بیان کرد:  نکته مهم این است که پس از این  سفارشات نظامی «فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَيٰ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَآءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» مومنین را از تکبر و غرور بازداشته و قتل کافران و تیراندازی به سمت آنها را از آن خود می داند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: باید به این نکته مهم توجه کرد که اگر ما انسان ها در اجرای دستورات الهی نقشی ایفا می کنیم در واقع یک امتحان الهی است که این نکته از عبارت «. . . . وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ . . . » از این آیه شریفه قابل برداشت است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که تمام دارایی های انسان از آن خداوند است و تمام امورات او به اذن خداوند انجام می گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد  در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت را حاصل تلاش و ایثار نیروهای مسلح دانست و گفت: نیروهای مسلح باید از لحاظ اعتقادی آن قدر نفوذ قوی باشند تا فکر انحراف آنها به ذهن دشمن خطور نکند.

وی دومین ویژگی نیروهای مسلح را با توجه به کلام حضرت علی علیه السلام، عزت بخشی به دین قلمداد کرد و  گفت: سومین ویژگی با توجه به عبارت «زین الولاه» «زنیت بخشی به حاکمان و مسئولان حکومتی است»

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: اگر مسئولان با اطمینان خاطر از امنیت جمهوری اسلامی ایران صحبت می کنند به دلیل ایثار و از خودگذشتگی است که نیروهای مسلح از خود نشان می دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان فرصت خدمت مخلصانه را یک فرصت الهی برای غیورمردان نیروهای مسلح دانست و گفت: باید این فرصت را غنیمت شمرد و با استفاده از آن  به رضوان الهی رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha