جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان، آموزش پژوهش محور را از ضرورت های حوزه خواند و گفت: جشنواره علامه حلی به طلاب کمک می کند تا بنویسند، نقص کار خود را شناسایی کنند، به علمیّت خود بیافزایند و از بهترین راه که همان نوشتن و کتابت است، استفاده کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان در آستانه برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان، گفت: یکی از مهم ترین اهداف جشنواره علامه حلی افزایش توانایی طلاب در زمینه انشا نویسی، نگارش و ویرایش دانسته های ذهنی خود به صورت مکتوب است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه جشنواره علامه حلی هر ساله با کیفیت بهتری برگزار می شود، تصریح کرد: تعداد خواهران و برادران طلبه هر سال رو به افزایش است و این جشنواره گام موثری برای پیشرفت طلبه های جوان ما محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان عنوان کرد: درس طلبه، درس پژوهش و تحقیق است و دانستن بدون تحقیق، واقعی نیست، لذا طلاب در مرحله اجتهاد و حتی قبل از آن هم بایستی پژوهش و تحقیق را در روند تحصیل خود در حوزه پایه ریزی کنند.

آثار و برکات جشنواره علامه حلی

وی با تاکید بر آموزش نگارش و روش تحقیق به طلاب، ادامه داد: جشنواره علامه حلی به طلاب  کمک می کند تا بنویسند، نقص کار خود را شناسایی کنند، به علمیت خود بیافزایند و از بهترین راه که همان نوشتن و کتابت است، استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: از مهم ترین ویژگی های برجسته کتابت نسبت به سخنرانی ماندگار بودن آن است که پس از سال ها، طلبه به گفته های خود آگاه و استفاده از آنها برای خود و دیگران راحت تر است.

آیت الله طباطبایی نژاد بر ضرورت توجه اساتید به بحث پژوهش، عنوان کرد: با نوشتن و نگارش دو کار مهم زیباتر شدن خط و افزایش توانایی در نوشتن برای طلاب انجام می شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: جشنواره علامه حلی این فرصت را برای طلاب فرآهم کرده تا آنها در محیطی سالم و سنجشی عادلانه، مقاله نویس خوبی شوند، توانایی نگارش پیدا کنند، اشتباهات خود را بیابند و از مهم ترین شاخصه یک طلبه که کتابت است برخوردار شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha