پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دانشمند

کارشناس دینی با بیان اینکه امروز جامعه در استضعاف فرهنگی است، گفت: برخی در اصفهان که از غنای فرهنگی قابل توجهی برخوردار است، میلیاردی خرج می کنند و حسینیه می سازند، در حالی که در جنوب کشور در مناطق کرمان و سیستان و بلوچستان محله هایی وجود دارد که کیلومترها مسجد و حسینیه ندارد و این امر خود باعث عدم وجود محلی برای شیعیان و استحاله فکری آنان شده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، شب گذشته در حسینیه رضوان اصفهان، پیرامون ضرورت احیای کار فرهنگی، اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود شیعیان در مراکزی سرمایه گذاری می کنند که هزار مرکز فرهنگی در آن اطراف وجود دارد، در حالی که شیعیانی وجود دارد که حتی یک روحانی برای خواندن خطبه ازدواج مسلمانان در آن محل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه در استضعاف فرهنگی است، ابراز کرد: برخی در اصفهان که از غنای فرهنگی قابل توجهی برخوردار است، میلیاردی خرج می کنند و حسینیه می سازند، در حالی که در جنوب کشور در مناطق کرمان و سیستان و بلوچستان محله هایی وجود دارد که کیلومترها مسجد و حسینیه ندارد و این امر خود باعث عدم وجود محلی برای شیعیان و استحاله فکری آنان شده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بزرگترین مانع کار فرهنگی عدم اخلاص و نیت رضای الهی است اظهار کرد: اگر کار برای رضای خدا باشد، انسان نباید دنبال اسم و رسم و کسب سود دنیوی و ... باشد، بلکه انسانی که برای خدا کار می کند باید گمنام کار کند و حتی اگر در این راه فحش و تهمت بشنود باید سکوت کند.

وی با بیان اینکه امروز فرق انحرافی وهابیت با انواع بمباران های فکری علیه  شیعیان اقدام کرده است، تصریح کرد: امروز لازم است همه برای خدا کار کنیم و جوانان را از چنگال شیاطین نجات دهیم.

حجت الاسلام دانشمند در توصیه به مبلغان دینی خاطرنشان کرد: مبلغان باید در مناطق محروم که در استضعاف فکری هستند تبلیغ کنند و با حفظ کرامت های اخلاقی به عنوان یک الگوی شیعه ایفای نقش کنند.

 وی در ادامه به جوانانی که به انحراف رفته و امروز توبه کرده اند، توصیه کرد: وقتی طعم حقیقت را چشیدید و از راه های انحرافی بازگشتید دیگر جوانان را که به راه های انحراف دعوت کرده بودید نیز به حقیقت دعوت کنید و حقیقت را به آنان بشناسانید.

این کارشناس مذهبی در ضرورت تبیین مسائل دینی بر جوانان اظهار کرد: در شهر اصفهان جوان منحرفی وجود دارد که 50 نفر را به فرقه انحرافی دعوت کرده و همه را منحرف کرده اما متاسفانه برخی از ما کمتر از این جوان 17 ساله فعالیت دینی داریم.

حجت الاسلام دانشمند در پایان افزود: دشمنان ما شبانه روز در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند تا مردم ما را از دین و مکتب ما جدا کنند و به انواع فرق انحرافی روی آور شده اند.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha