جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مازنی

حجت الاسلام مازنی گفت: برگزاری جشنواره علامه حلی در سطح کشور اهداف متعددی دارد که تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در طلاب وافزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب از جمله آنها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد صالح مازنی، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که معاونت پژوهش حوزه با هدف زمینه سازی ارتقا  پژوهش  طلاب در سال های اخیر انجام داده است، لحاظ نمره پژوهش در نمره آموزشی است که در گذشته این چنین نبوده است.

وی با بیان اینکه  طرح لحاظ نمره پژوهش و تعمیم به سطوح عالی حوزوی، تدوین سرفصل و فهرست مهارت پژوهش در 64 ساعت طی 4 سال برای طلاب ، آموزش مهارت مطالعه، تحقیق و پژوهش و مهارت استفاده از نرم افزارهای خاص از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: راه اندازی نشریات علمی در واحدهای آموزشی از دیگر اقدامات موثر برای داشتن خروجی های موثرتر در جشنواره علامه حلی است، ما اگر بخواهیم نظام آموزش خود را اصلاح کنیم، باید پژوهش در متن زندگی طلاب قرار داشته باشد.

وی با بیان این که پژوهش محور شدن آموزش حوزه های علمیه یکی از ضرورویات امروز است، ابراز داشت: پژوهش محور شدن  آموزش باید زیربنای حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام مازنی ابراز کرد: امروزه شاهد رشد کمی وکیفی قابل قبولی در بین طلاب جوان براساس آثار جشنواره علامه حلی هستیم، این رشد از سال 87  که نخستین دوره جشنواره در قم و سال 90  که نسختین دوره دراصفهان برگزار شده است، تا کنون مشهود بوده.

وی با بیان اینکه  هدف از راه اندازی جشنواره علامه حلی  در سطح حوزه علمیه، تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب، افزایش مشارکت و رقابت  طلاب، ترغیب  به گرایش ها ی تخصصی حوزوی  و هدایت آنها به سمت نیازهای جامعه  است، گفت: سابقه کخن حوزه علمیه اصفهان سطح انتظارات را از طلاب اصفهانی بالاتر می برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha