جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد علی رضایی اصفهانی استاد جامعة المصطفی العالمیه 

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی در جشنواره علامه حلی حوزه علمیه همدان گفت: طلاب علوم دینی باید با برنامه ریزی مناسب و پرهیز از افراط و تفریط و با شیوه های علمی مطالعه در راستای امر پژوهش و تحقیق قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی اصفهانی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، ظهر امروز در چهارمین  اختتامیه استانی جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه همدان، در سالن انصار الحسین(ع) شهر همدان گفت: قرآن کریم در زمان عرب جاهلیت که مساله خواندن و نوشتن وجود نداشت، بر قلب پیامبر(ص) نازل شد.

وی با اشاره آیه «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» گفت: خداوند متعال رسالت پیامبر اکرم(ص) را با قسم به قلم و خواندن بیان می کند، این قسم تاکید بر اهمیت مساله خواندن و نوشتن است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با اشاره به اهمیت مساله علم در جامعه، بیان داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) فقط 24 نفر به صورت ابتدایی سواد داشته و دین اسلام به واسطه خواندن و نوشتن برای مسلمین اهمیت علم را بیان می کند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفیدر ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید صدای سه چیز حجاب ها را پاره می کند، نخست قلم دانشمندان، دوم گام مجاهدان فی سبیل الله و سوم چرخ ریسندگان.

وی ادامه داد: حدیث پیامبر اکرم(ص) بیانگر سه اصل مهم در جامعه است، علم سبب پیشرفت ملت ها می شود، جهاد سبب اقتدار دولت ها و اقتصاد سبب پیروزی امت ها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی تاکید کرد: طلاب علوم دینی باید با برنامه ریزی مناسب و پرهیز از افراط و تفریط و با شیوه های علمی مطالعه در راستای امر پژوهش و تحقیق قدم بردارند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در پایان افزود: طلبه موفق فردی است که روزانه 14 ساعت مطالعه مفید داشته باشد، در علم آموزی و پژوهش دو مساله توکل و صبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha