جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت جهادی علمی، تاکید کردند: تحقیق و پژوهش، علامت و شاخص حیات و پویایی حوزه های علمیه است و تشخیص نیاز و اولویت در تحقیق و پژوهش نشانه درک صحیح حوزویان از زمان و مکان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، در پیامی به اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان تصریح کرد ه اند: پژوهش نشانه درک صحیح حوزویان از زمان و مکان است، و از این رو اهتمام و تلاش برای توسعه کمی وکیفی  تحقیقات و پژوهش ها تضمین  کننده سلامت و رشد علمی در حوزه های علمیه است.

تاریخ شکوهمند حوزه های علمیه تشیع به خوبی بر این جهت دلالت دارد و به روشنی به ما نشان می دهد که اگر برج بلند دین و آئین در جامعه تشیع  که همواره و همچنان استوار و درخشان است، به سبب مجاهدت بی وقفه علمی و تلاش پیوسته عالمان و اندیشیمندان و محققان است.

 بی شک اگر این تکاپو و جهاد عظیم علمی و نظری حوزه های علمیه و عالمان و فرهیختگان حوزه ها اعم از فقیهان، حکیمان، مفسران، محدثان، متکلمان، عارفان و سایر اندیشمندان نبود، امروز دین و مبانی دینی پشتوانه اصیل و مستقلی نمی داشت  و همین کافی بود  تا بروز و ظهور گروه ها و نحله های بی پایه و بی مایه ای نظیر وهابیت یا  داعش، طومار دین را در هم پیچید و از آن هیچ باقی نگذارد.

 امروز نیز نسل تکامل خواه و حقیقت طلب جوان در حوزه های علمیه باید به این نکته بسیار مهم و کلیدی، توجه جدی و التزام فکری و علمی داشته باشد که استمرار حیات حوزه ها و تامین بالندگی فکری حوزویان و تضمین  ایمان آگاهانه مردم، در گرو رشد و ارتقا علم و پژوهش در حوزه های علمیه است.

 اساتید و محققان باسابقه حوزه ها باید راه و چاه را در این این زمینه به طلاب جوان، به خوبی نشان دهند و آنان را دائما به فعالیت های تحقیقی و پژوهشی، تشویق و وادار سازند و مراکز مدیریتی و آموزشی حوزه های علمیه نیز علاوه بر فراهم آوردن مقدمات و امکانات این تلاش ها از کسانی که دراین عرصه به جد و جهد می کوشند، قدردانی و تجلیل نمایند.

تحقیق و پژوهش، علامت و شاخص حیات و پویایی حوزه های علمیه است و تشخیص نیاز و اولویت در تحقیق و پژوهش نشانه درک صحیح حوزویان از شرایط زمان است.

انتهای پیام

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha