جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بهشتی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد در همایش «طلایه داران تبلیغ»، گفت: مردم با جذبه امام حسین(ع) به مجالس عزا می آیند و روحانیون سعی کنند معرفت حسینی آنهار ا افزایش دهند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، صبح امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، در اصفهان، اظهار کرد: براساس روایات، اگر قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا نبود، عمودی به نام اسلام نبود و چیزی از اسلام باقی نمی ماند، بنابراین همه مسلمین و شیعیان مدیون  قیام سید الشهدا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ایران نهضتی از جریان خروشان نهضت اباعبد الله الحسین(ع) است، گفت: وظیفه امروز ما تبیین مفاهیم و ارزش های اسلامی به بهترین نحو ممکن برای آحاد مردم و خاصه جوانان است .

رئیس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا  کسی پیروز واقعی شد که نام اهل بیت و جدش در اذان بر سر مناره ها در شام همچنان بعد از واقعه عاشورا شنیده می شد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون، افزود: رهبر معظم انقلاب چندی پیش نکات لازمی که روحانیون باید در ماه محرم و صفر  انجام بدهند را گوشتزد کردند، ایشان ابتدا گفتند مردم با جذبه امام حسین(ع)  به مجالس عزا می آیند، روحانیون سعی کنند معرفت حسینی  آنها را افزایش دهند و عاشورا را به معنای حقیقی به مردم بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد  عنوان کرد: دومین نکته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب این بود  که مردم با محبت سید الشهدا (ع) به مجالس عزا می آیند، روحانیون سعی کنند  که محبت  اهل بیت رادر دل مردم تقویت کنند، سوم آنکه روحانیون سعی کنند عقاید، اخلاق و احکام عزاداران حسینی را ارتقا و تصحیح کنند.

رئیس جامعه مفسرین قرآن کریم اصفهان در پایان، قرآن را یکی از بهترین منابع برای بیان معارف اسلامی در ماه محرم دانست و اذعان کرد: کتابی تحت عنوان « امام حسین(ع) با قرآن و قرآن با امام حسین(ع)» به تالیف  حجت الاسلام دکتر رضایی مفسر قرآن نگاشته شده است و برای روحانیون ومبلغین منبعی مناسب دراین ایام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha