شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید رجایی و شهید باهنر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، عضو شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که مسئولیت در نظام اسلامی ابزار تامین منافع اطرافیان نیست،گفت: : شهیدان رجایی و باهنر اسوه ساده زیستی، دلسوزی و خدمتگزاری بودند و مسئولان باید از آنان الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در نشستی با استاندار قزوین و مسئولین محلی شهرستان تاکستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر، بر خدمت بدون منت به مردم از سوی مسئولین تاکید و اظهار کرد: امروز اقتدار و عظمت ایران اسلامی از برکت وجود  شهدای عزیز است و ما مدیون خون پاک این عزیزان هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهیدان رجایی و باهنر با عظمت و صلابت زیستند و با شهادت خود، حقانیت نظام مردم سالاری دینی و انقلاب بزرگ مردم ایران را به نمایش گذاردند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: این دو شهید بزرگوار نماد تواضع و اخلاص در خدمت به مردم  بودند و  امام راحل(ره) فرمودند شهید رجایی از دستفروشی تا ریاست جمهوری، هیچ گونه تغییری را در مشی و رفتار خود نشان نداد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر افزود: ویژگی‌های این دو شهید همراهی با اهداف امام، اخلاص در کار، روحیه خدمتگزاری، مردمی بودن، وسیله قرار ندادن مسئولیت برای تأمین مالی آینده خود و اطرافیان، پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: تفکر و دیدگاه شهید رجایی تنها خدمتگزاری به مردم و جامعه بود و از هر مسیری و فرصتی برای گره گشایی از مشکلات مردم استفاده می کرد و مسئولان همه باید این گونه عمل کنند، چرا که مسئولیت ها فرصت های بسیار کوتاهی در زندگی است و باید  به نحو شایسته در خدمت به مردم از آن استفاده کرد.

تولیت حوزه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد خدمت در نظام اسلامی عبادت است و باید بصورت شبانه روزی در جهت انجام وظیفه و خدمت به مردم شهید پرور و ایثارگر تلاش کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره)رجایی و باهنر الگو و شاخص هستند، بنابراین راه دولتمردان امروز باید همان راه شهیدان رجایی و باهنر باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha