چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ حجت الاسلام علی بخشی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید با یک حرکت علمی و تحقیقی برای جامعه تبیین شود، گفت: یکی از مهمترین قشرهایی که ما باید برای تبیین مسائل غدیر به آنها توجه داشته باشیم، نسل جوان بوده که حتما باید آگاهی لازم را به آنها انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی در جلسه هماهنگی برنامه های جشن غدیر ومراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه ضمن تبریک دهه ولایت به موضوع غدیر اشاره کرد و گفت: باید از فرهنگ غدیر در راستای تقویت و تحکیم وحدت در جهان اسلام و یکپارچگی امت بزرگ اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان بهره گرفت.

وی با بیان این که برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، دینی و آموزشی در راستای ترویج وفرهنگ غدیر در جامعه بسیار تاثیرگذار است، افزود: دهه ولایت فرصت مناسبی برای نسل جوان جامعه است تا با سیره علوی آشنا شوند..

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید با یک حرکت علمی و تحقیقی برای جامعه تبیین شود، گفت: یکی از مهمترین قشرهایی که ما باید برای تبیین مسائل غدیر به آنها توجه داشته باشیم،  نسل جوان بوده که حتما باید آگاهی لازم را به آنها انتقال دهیم.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان، غدیر را هویت شیعه و پایه و اساس ولایت خواند و بیان داشت: پیام های سیاسی، جامعه شناسی و معارفی و مفاهیم اخلاقی باید از متن غدیر استخراج و به جامعه منتقل شود. در این میان  روحانیون و فعالان رسانه ای، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند .

وی به برگزاری مراسم معنوی عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه شهید مصطفی خمینی در شب عید غدیر اشاره کرد و افزود: امسال نیز مانند سنوات گذشته 15 نفر از طلاب این مدرسه با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های  استان ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha