پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 424913
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: امروز باید حوزه های علمیه باید تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند، همان گونه که نظام داعیه دار تحقق چنین تمدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، اظهار کرد: باید دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را به گوش مردم برسانیم که در این میان حوزه ها در معرفی دست آوردهای انقلاب باید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه وظیفه دارند تهدیدات و مخاطرات را شناسایی کنند و راهکارهای حکیمانه در مقابله با این تهدیدات به کار گیرند، افزود: مدیران حوزه‌های علمیه باید به انقلابی ماندن حوزه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره بر انقلابی بودن وانقلابی ماندن حوزه ها تاکید ویژه ای دارند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حوزه انقلابی الزاماتی دارد و اگر حوزه های علمیه بخواهند انقلابی بمانند و در عرصه های مختلف فعال و پاسخگو باشند و فضای داخلی و بین المللی حضور تعیین کننده ای داشته باشند، باید از سرمایه های غنی علمی برخوردار شوند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید حوزه های علمیه باید تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند، همان گونه که نظام داعیه دار تحقق چنین تمدنی است..

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره و در طول تاریخ، کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان امام زمان(عج) بوده اند که به عنوان وارثان پیامبران، در راه اعتلای دین خدا و گسترش پیام آسمانی اسلام کوشیده اند.

حجت الاسلام محبی یادآور شد: دلیل این که مردم روحانیت را دوست دارند و آن‌ها را قبول دارند، این است که زندگی آنها در سطح بسیاری از افراد نیازمند جامعه است و همچنین ارتباط بیشتری با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان دارند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در پایان خاطرنشان داد: وضعیت حوزه با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و امروز حوزه ها هویت یافته اند و برای خود جایگاه دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha