پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه / نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایام غدیر بهترین زمان برای تبیین اهداف و جایگاه ولایت به خصوص برای نسل‌های جوان به‌عنوان آینده‌سازان این نظام است؛ چرا که اصلی‌ترین اصول این واقعه تاریخی پایه‌گذاری نهاد ولایت و رهبری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز دنشستی با مسئولین و دست اندرکاران ستاد دهه ولایت و برگزاری جشن عید غدیر که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، به اهمیت واقعه غدیر در جامعه اشاره کرد و گفت: برنامه های دهه ولایت امسال باید به گونه ای متفاوت و با کیفیت و تنوع بیشتر برگزار شوند.

وی افزود: اهمیت واقعه غدیر فراتر از آن است که در حد یک مراسم شناخته شود، باید ابعاد حادثه غدیر که شالوده و اساس تفکر شیعه است، بیش از این در جامعه اسلامی تبیین و معرفی شود.

مشاهده نقش رهبری و اطاعت پذیری در واقعه غدیر

وی ادامه داد: عید غدیر، یکی از بزرگترین و مهمترین روزهای تاریخ اسلام است که امامت به عنوان تکمیل کننده رسالت و نبوت در دین اسلام شکل گرفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) در روز غدیر خم به فرمان الهی، حضرت علی (ع) را به جانشینی خود برگزید و رسالت الهی خود را تکمیل کرد.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: نقش رهبری و اطاعت‌پذیری از رهبری در غدیر به خوبی قابل مشاهده است.

ضرورت تبیین پیام های واقعه غدیر

مدیرحوزه علمیه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه غدیر باید در مرحله نخست به تبیین واقعه غدیر پرداخته شود، چراکه این موضوع مهم تاریخی که توسط نبی اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و مخاطبان غدیر رقم زده شده، نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی افزود: اگر حوادثی که رخ داده در اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود و ما آن را جدی نگیریم، از حافظه جامعه محو می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که باید از ابزار و امکانات مختلف برای زنده نگه‌داشتن غدیر استفاده شود، اظهار کرد: صاحب غدیر دارای آثار و برکات بسیاری است و افزایش معرفت افراد نسبت به امیرالمؤمنین(ع) یک موضوع مهم بوده که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

ولایت فقیه استمرار حرکت امامت است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت دانست و تصریح کرد: غدیر باید در طول سال و در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود، چراکه انقلاب اسلامی که نشأت‌گرفته از غدیر است که به زمان و مکان محدود نمی‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha