سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت السالام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت پیش مطالعه تاکید کرد و گفت: مباحثه طلبگی از قدیم الایام در حوزه مرسوم بوده و اثرات بسیار خوبی روی ذھن و یادگیری و فھم دروس، طلاب جوان دارد؛ از این رو باید در مدارس علمیه، مقوله مباحثه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین بر جدیت و تلاش طلاب برای فراگیری بهتر دروس، گفت: خوشبختانه مدارس علمیه امروز با زمان های قدیم بسیار متفاوت بوده و امکانات خوبی برای طلبه مهیا شده است.

مدیر حوزه علمیه با بیان این که در حوزه های علمیه بدون امکانات علما و مراجع بزرگی مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تربیت شدند که دنیا را متحول کردند، افزود: امروز طلاب باید از امکانات موجود و فرصت ها بهترین بهره برداری را داشته باشند.

وی بر ضرورت پیش مطالعه تاکید کرد و گفت: مباحثه طلبگی از قدیم الایام در حوزه مرسوم بوده و اثرات بسیار خوبی روی ذھن و یادگیری و فھم دروس، طلاب جوان دارد؛ از این رو باید در مدارس علمیه، مقوله مباحثه جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: طلاب و روحانیون با دستیابی به علم و معرفت و بیان شیوا و رسای خود می توانند در امر نهادینه کردن معارف اسلام ناب در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در ادامه  انس با قرآن را با بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد:  انس با قرآن موجب دوری از معصیت و تزکیه نفس می شود و انسان را در مسیر الهی رهنمون  می کند، براین اساس طلاب باید با قرآن مانوس باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان، تمسک به قرآن و دعا و نیایش را در مقابله با شبیخون فرهنگی غرب موثر دانست و خواستار توجه بیشتر جامعه به آموزه های دینی و عمل به آنها شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha