سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
غدیر شناسی

حوزه/ استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره های غدیر شناسی، گفت: فرهنگ غدیر بیشتر از گذشته نیاز به ترویج و تبلیغ دارد تا همه آحاد جامعه و ملت‌های مختلف جهان با آن آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، دکتر محمد علیپور، امروز در کارگاه «غدیرشناسی» در مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان و عید غدیر، اظهار کرد: محور اعتقادی تمام مؤمنان موضوع ولایت بوده و کشور ما در بین همه کشورهای دنیا تنها پایگاه شیعه و ولایت است و مردم ایران محب و عاشق اهل بیت(ع) هستند.

استاد دانشگاه با بیان این که تبیین جایگاه ولایت، توانمندی ترویج عالمانه مکتب شیعه وظیفه اصلی مبلغین حوزه علمیه خواهران است، بیان داشت: با برگزاری کارگاه‌های تخصصی، توانمندی پاسخ‌گویی به شبهات و منتقدات ولایت را در افراد شرکت کننده افزایش داده تا این افراد با اطلاعات کاملی به مبارزه با دشمنان ولایت در فضای مجازی و غیره بپردازند.

لزوم گسترش کارگاه‌های غدیر‌پژوهی

علیپور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کار در مورد غدیر را کاری مستمر و دائمی بیان فرمودند و بنابر فرمایش ایشان کارگاه‌های غدیر‌پژوهی باید بیش از همیشه گسترش پیدا نماید.

استاد دانشگاه تصریح کرد: هدف اول برنامه‌های ما در کارگاه های غدیرشناسی باید ترویج و تبلیغ غدیر و شناساندن بیشتر آن به جامعه بوده و هدف دوم تبیین فلسفه غدیر به عنوان الگوی مدیریت جوامع اسلامی برای طرح کلی نظام اسلامی در خصوص مدیریت جوامع است.

غدیر نقطه عطف در تاریخ بشریت است

علیپور افزود: هدف ما ترویج و توصیف یک رویداد در تاریخ اسلام است که نقطه عطف در تاریخ بشریت محسوب می شود، چرا که غدیر روزی است که سرنوشت بشریت با امر الهی به دست پیامبر(ص) مشخص شد که چگونه جوامع اداره شوند و رهبر و پیشوای جامعه چه کسی باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند" غدیر متعلق به شیعه نیست، بلکه متعلق به جهان اسلام است". همه بشریت باید از غدیر درس بگیرند و بدانند که حاکمیت و حکومت باید بر مبنای ارزش‌ها باشد و پارساترین فرد در رأس حکومت قرار گیرد.

 در پاسخ به شبهات دینی ضعف وجود دارد

استاد دانشگاه، پاسخگویی به شبهات را وظیفه خطیر طلاب و روحانیون دانست و بیان داشت: دشمن  با هزاران پایگاه اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای به القای شبهه می‌پردازند، لذا حوزه های علمیه وظیفه خطیری به عهده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha