جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای تهران، تلاش جهادی و عمل انقلابی را لازمه تحقق مطالبات معظم له دانست و گفت: دنیا منتظر شنیدن حرف های نو از حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با طلاب و فضلای تهران، گفت: طلاب و روحانیون باید امروز با حرف ها و ایده های نو در تبیین مفاهیم دینی به سوالات و شبهات نسل جوان پاسخگو باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان ادامه داد: بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان، وظیفه مبلغان و حوزه های علمیه را دو چندان کرده، لذا طلاب و روحانیون باید در راستای تحقق منویات معظم له به حرکت و پویایی برخیزند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در پاسخ و لبیک به مطالبات به حق مقام معظم رهبری، باید با تلاش و کوشش جهادی، طلاب را از نظر علمی، پژوهشی و آراستگی به زینت تقوا، چنان تربیت نمایند که بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات گوناگون تشنگان و دوست داران حقیقت در سراسر دنیا باشند.

نقش طلاب در نظم بخشیدن به افکار جامعه

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که بیانات رهبر معظم انقلاب، نشانه اعتماد به تاثیرگذاری طلاب و مبلغان در نظم بخشیدن به افکار اعتقادی و اخلاقی جامعه جهانی است، تصریح کرد: بی شک مطالبات رهبری از حوزه های علمیه موجب پویایی و حرکت بیشتر مبلغان و طلاب دینی در تبلیغ، تبیین و نهادینه کردن آموزه های دینی و اخلاقی در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که نگاه جامعه و آینده نگری رهبر بابصیرت و هوشیار، به گسترش معارف اسلامی و انقلابی در جامعه جهانی، راهکاری اساسی در تحول و حرکت جهادی در حوزه های علمیه است، خاطر نشان کرد: حوزویان باید با مدد گرفتن از امدادهای الهی و اهل بیت (ع) در تامین خلاء فکری و اعتقادی مخاطبان رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

طلاب از ظرفیت ها فضای مجازی و ابزارهای روز استفاده کنند

وی با بیان این که برای پایداری حوزه انقلابی و انجام رسالت دقیق در حوزه های علمیه باید با تلاش و مجاهدت جهادی در تبلیغ دین آرمان ها، اهداف اسلام و انقلاب در بین تشنگان حقیقت جاری و ساری شود، ابراز داشت: حوزویان باید با برنامه ریزی تبلیغی، پژوهشی و حرکت جهادی و انقلابی در تعمیق، گسترش و احیاء باورهای اعتقادی ارزشی کوشا باشند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: حوزه و روحانیت در صورتی می توانند مخاطبان و تشنگان حقیقت را سیراب نمایند که از تمام ظرفیت های موجود در عصر حاضر از جمله فضای مجازی و ابزارهای روز در جهت مخابره ارزش ها و اهداف والای اسلام بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در راستای رسالت انبیای الهی و اهل بیت(ع) با درایت ،بصیرت و روحیه انقلابی و ولایت مداری به ایجاد حیات طیبه در جامعه کمک نمایند.

روحانیت تمدن اسلامی را به جهان تشنه حقیقت برسانند

وی با اشاره به این که مبلغان و طلاب باید تقوا و خودسازی و عدم تعلق به زخارف دنیوی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، اظهار داشت: روحانیت باید تمدن اسلامی را به جهان تشنه حقیقت برسانند و این امر تنها در سایه تفکر جهادی و خستگی ناپذیری در تبلیغ دین حاصل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان، گفت: طلاب باید با جدیت در کسب معارف تهذیبی و درسی تلاش نمایند و با حرف های نو و جذاب جوانان را به سمت اصول دین و آموزه های اخلاقی جذب نمایند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha