سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: وجه مشترک بزرگان دینی و انقلابی، نگاه علمی و عالمانه آن ها بود و این مهم میزان تاثیرگذاری علم و دانش را بر علاقه مندان آن نشان می دهد، چرا که تحت تاثیر آیات قرآن قرار داشتند و در نهایت مصداق آیه ای شدند که خداوند در آن تاکید کرده کسی که چهل شبانه روز خود را برای خدا خالص کند، حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، شب گذشته در یادواره شهید حججی که در سالن اجتماعات مسجد النبی برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره  شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم، گفت:  شرکت کنندگان در این محفل دارای وجوه مشترکی با بزرگان دینی و انقلابی ما هستند و از این جهت ارزش و اهمیت این جلسه دو چندان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) تاکید می کنند اگر مردم کلام ما را بشنوند از ما تبعیت می کنند، عنوان کرد: یاری مستضعفان و مظلومان یکی از رسالت های انقلاب است و اگر دولت ما کمک به مسلمانان مظلوم میانمار را در دستور کار قرار دهد، آن ها به دنبال انقلاب ما به حرکت در می آیند و از آرمان های الهی و اسلامی انقلاب حمایت می کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به کمک های بشر دوستانه نظام به مردم مظلوم سوریه، غزه و عراق، یادآور شد: وقتی مردم غزه تحت ستم اسرائیل بودند نظام از آن ها حمایت کرد و به آن ها تسلیحات نظامی داد و با اینکار آیه شریفه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" تفسیر شد و شاهدیم که مردم غزه پیروزی هایشان را به ما تبریک میگویند زیرا اراده رهبر و مردم ما پیروزی های آن ها را رقم زد.

وی بیان کرد: به همین خاطر آینده غزه را آینده متکی به افکار و اندیشه های شیعی و اندیشه های اهل بیت (ع) پیش بینی می کنیم و یقین داریم در شهرهای ویران شده عراق، محبت اهل بیت (ع) میروید و در نهایت آن ها از این شرایط بحران و جنگ خارج می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مجاهدت در راه خدا، اصل دیگری است که چهره های معنوی قزوین از آن برخوردار بودند و همه آن ها مبارزه، زندان، سختی، شکنجه و امثال آن را تحمل کردند و قرآن کریم فرمود مجاهدان در راه خدا با عافیت طلبان برابر نیستند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر وجه مشترک چهره های معنوی استان قزوین این بود که آن ها آمران به معروف و ناهیان از منکر بودند و با جدیت در مقابل ستم و بی داد ایستادند و این کارشان مهمترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha