پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هاشمی

استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: قرائت خطبه غدیرخم باید به دلیل اهمیتی که دارد باید مانند دعای کمیل و توسل عمومی و فراگیر شود، چراکه اثبات کننده ولایت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان به موضوع خطبه غدیر اشاره کرد و گفت:  این خطبه باید مانند دعاهای  توسل، زیارت عاشورا و... نقل مجالس ما شود، چراکه دارای اهمیت زیادی است.

وی با اشاره به اینکه غدیر یکی از صحنه های امتحان الهی بود، گفت: خداوند متعال برای کسانی که در جامعه ایمانی، تقدیر و دین را پذیرفته اند، امتیاز دینداری و تدین قرار داده و در راستای رتبه ایمانشان، آن ها را آزمایش می کند.

استاد حوزه علمیه تاکستان با اشاره به آیه الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ، گفت: در روز غدیر تمام امید کافران به ناامیدی تبدیل شد، زیرا کافران تا قبل از ماجرای غدیر بر این باور بودند که هنوز می توانند اسلام و مسلمانی را از روی زمین محو کنند اما با مسئله غدیر، این آرزوی شوم آن ها طرد شد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد:  واقعه غدیر فقط یک حادثه خاص تاریخی نیست، بلکه سرنوشت تمام انسان ها را در طول تاریخ تعیین می کند و غدیر خم، عید ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بیانگر پیوند ناگسستنی و امتداد امامت از غدیر تا ظهور آخرین حجت الهی مهدی موعود است.

وی افزود: حضرت علی(ع) پس از واقعه غدیرخم به خاطر پذیرش ولایت بعد از پیامبر، متحمل سختی و رنج های فراوانی شد که این نامهربانی ها هزینه ولایت پروردگار بود.

استاد حوزه علمیه تاکستان در پایان تصریح کرد:  اگر شکست را پذیرفتیم ادامه راه و حفظ ارزش ها امکان پذیر نیست، اما دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل دشمن بیانگر درس گرفتن از عید قربان و غدیر است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha