پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی گفت: در گذشته علم و اخلاق به عنوان دو بال پرواز یک طلبه شناخته می شد. اما امروز حقیقت آن است که اگر این دو شاخص را دارا باشد، اما بصیرت لازم را نداشته باشد قطعا نمی تواند به یک عنصر فعال و تأثیر گذار در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه مدرسه نظام جدید مشکات که عصر پنجشنبه برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و به ویژه عید غدیر خم، به تشریح شاخصه های لازم برای طلاب و روحانیون پرداخت.

مدیر حوزه علیه کرمانشاه افزود: شاخص های روحانیت را می توان در این سه شاخص احصاء و خلاصه کرد. اول اینکه روحانی باید «متقی، خدا ترس و مهذب» باشد. دوم اینکه «پیشرو در علم و دارای قدرت علمی بالایی» باشد و سوم «بصیرت» داشته باشد.

وی ادامه داد: در گذشته می گفتند که علم و اخلاق دو بال پرواز یک طلبه هستند.، اما امروز حقیقت این است که اگر طلبه ای دو شاخص اول را داشته باشد، اما بصیرت لازم را نداشته باشدف قطعا نمی تواند به یک عنصر فعال و تأثیر گذار در جامعه تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بنا داریم که در این سه زمینه طلاب را بیش از پیش تقویت کنیم و یک برنامه اصلی که از جانب آیت الله اعرافی با این هدف مطرح شده است را اجرایی کنیم، برای این منظور نیاز به هیأتی داریم که در آن مرتباً و به موقع تولید فکر و ایده شود  تا خلاقیت هایی موجود در حوزه را فعال گردد.

مدیر حوزه علمیه استان در پایان از بانی مدرسه مشکات  و مدیر و مجری آن تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha