پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موکب

حوزه/مسئول موکب‌های ستاد اربعین خراسا‌ن ‌شمالی از برپایی ۵ موکب در کربلا و نجف خبر داد.

حسین‌علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان امسال حضور دانشجویان در آئین اربعین تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ خادم دانشجو در مواکب خراسان شمالی در اربعین حضور دارند، افزود: در اربعین امسال بیش از 500 دانشجو به‌عنوان خادم حسینی در مواکب اربعین خراسان ‌شمالی با نام «اصحاب خراسانی» حضورداشته و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدی با اشاره به آثار ورود دانشجویان در امر پیاده‌روی اربعین گفت: وقتی مردم می‌بینند که فردی تحصیل‌کرده در اینجا کار یدی می‌کند؛ نفوذ کار تبلیغی و ارزشی را چند برابر می‌کند.

وی اظهار داشت: جوانان که در بین مردم هستند و اصلاً داخل این فضای کاری نیستند؛ با دیدن دانشجویان جوان اثری می‌گیرند که مطمئناً من نمی‌توانم این اثر را بر روی دانشجو داشته باشم.

مسئول موکب‌های ستاد اربعین خراسا‌ن ‌شمالی دیگر اثر حضور دانشجویان و جوانان را نوآوری و خلاقیت این قشر جامعه در این نوع برنامه‌ها دانست و افزود: کاری که از صفر تا صد آن را جوان در دست می‌گیرد و از تجربه افراد مجرب استفاده کند قابل مقایسه با دیگر کارها نیست.

محمدی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نیاز استان به برپایی مواکبی در مرز مهران و شهرهای کربلا و نجف٬ امسال بنا را بر ایجاد 5 موکب گذاشته‌ایم، گفت: امیدواریم با کمک‌های مردمی و همت خیرین حسینی٬ این تعداد موکب را با امکانات کامل در شهرهای عراق برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: برای انجام امور این مواکب٬ نیاز به حضور خادمانی از بخش‌های مختلف احساس می‌شود که امسال با توافقات صورت گرفته با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان ‌شمالی٬ زمینه حضور دانشجویان در این آئین فراهم می‌شود.

مسئول موکب‌های ستاد اربعین خراسا‌ن‌ شمالی اظهار داشت: برپایی مواکب در کشور عراق در ایام اربعین٬ تابع رعایت قوانین و مقررات خاصی است که این اصول از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات به استان‌های مختلف ابلاغ‌شده و هم‌اینک نیز شناسنامه مواکب به همراه اعضای هیئت‌امنا در حال شکل‌گیری و تدوین است.

وی ادامه داد: برای رعایت مسائل امنیتی و سایر امور٬ شناسنامه‌دار شدن موکب‌ها بسیار مهم است که با همراهی دولت عراق و آستان مقدس امام حسین‌(ع) این کار روند خوبی یافته است.

محمدی با بیان نیازهای مواکب اربعین در روند پذیرایی روزانه از زائران حسینی گفت: مراحل نیازسنجی و انجام تمهیدات برای تأمین کالاهای موردنیاز مواکب استان در عتبات عالیات صورت گرفته و با توجه به نیاز گسترده به پتو و اقلام گرمایشی٬ این کالاها در صدر نیازمندی‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از هفت هزار نفر اسکان و پذیرایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: مواد خوراکی٬ آب‌معدنی٬ برنج و حبوبات و سایر کالاها نیز در این ایام موردنیاز است که با همت ‌مردمی و خیرین اربعین حسینی جمع‌آوری آن‌ها میسر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha