پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شریعتی تبار

حوزه /مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سه جریان غدیر، عاشورا و اربعین جریان زنده و مستمر است که در تاریخ بشریت و تاسیس تمدن اسلامی قابل تعریف می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار، امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی «از غدیر تا اربعین در سالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امروز امید دشمنان، کافران و منافقین از این که بتوانند به اسلام و ماجرای غدیر آسیب برسانند، ناامید شده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز به برکت غدیر و ولایت امیرمومنان(ع) ترس به دل منافقین و دشمنان افتاده و دین اسلام کامل شده و در واقع بزرگترین رحمت الهی با غدیر به اوج خودش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میان غدیر و اربعین نکات مشترک فراوانی وجود دارد، گفت: غدیر کمال رسالت نبوت، اکمال دین و اتمام نعمت و نقطه بلوغ جریان عاشورا است و اربعین نیز حماسه بزرگ عاشورا را به اوج خودش رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار با بیان اینکه غدیر استمرار بخش رسالت، حافظ  و پاسدار دین است، اظهار کرد: اربعین همین نقش را برای عاشورا ایفا کرده و حافظ و پاسدار پیام عاشورا و انتقال دهنده آن برای آیندگان است. در واقع این دو واقعه و حرکت در راستای پاسداری و حفظ جریان امامت عاشورا است .

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای استمرار دین، حفظ اسلام، نجات بشر از جهالت و ضلالت و رسیدن به حیات طیبه به شهادت رسیدند، ابراز کرد: سه جریان غدیر، عاشورا و اربعین زنده و مستمر می باشد و در تاریخ بشریت و تاسیس تمدن اسلامی قابل تعریف است.

وی تاکید کرد: امروز جامعه اسلامی به غدیر و دین نیازمند است و غدیر با توجه به پیام های آن، اوج بالندگی و جریان مستمر همیشگی جامعه بشری است.

انتهای پیام/313/24 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha