یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 کارگاه آشنایی با آسیب های دوره نوجوانی در  همدان

حجت الاسلام عزیزی گفت: مدیران و اساتید مدارس باید با تشویق طلاب سبب شکوفایی استعداد های آنها شوند، ارتباط صمیمی و عاطفی آنها با طلاب در مدارس سبب می شود حس مشارکت جویی طلاب بر انگیخته شود و زمینه ساز مشارکت همگانی در کلاس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روانشناس و استاد اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه، امروز در جمع کادر و اساتید مدارس علمیه استان همدان گفت: بررسی اختلال های شایع در نوجوانی و روش صحیح برخورد با نوجوان از وظایف کادر اجرایی مدارس علمیه به شمار می رود.

استاد اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که اختلال هایی که در نوجوانان وجود دارد مشکلات خلقی، رفتاری، یادگیری و آموزشی است، ابراز داشت: سبک های متفاوت فرزند پروری می تواند سبب ایجاد اختلال های خلقی و رفتاری در نوجوانان باشد، و از دیگر علل می توان به محیط، جامعه ناسالم و فضای تحصیل اشاره کرد.

وی ادامه داد: توجه به تفاوت های فردی طلاب از نکات مهم در تربیت طلبه به شمار می رود و اساتید و مسوولان مدارس علمیه باید این را بدانند که همه طلاب دارای استعدادی یکسان نیستند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه شخصیت افراد تحت تاثیر محیط و خانواده قرار دارد، اظهار داشت: محیط و خانواده از عوامل موثر در تربیت هستند، از این رو توجه به نیاز های افراد از جمله عواطف می تواند مانع بروز اختلال های نوجوانی شود.

این کارشناس روانشناسی ابراز داشت: سخت گیری های فراوان نوجوان آزار می رساند و از طرفی سهل گیری هم ضررهای خاصی برای نوجوانان دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تشویق در مدارس، افزود: مدیران و اساتید مدارس باید با تشویق طلاب سبب شکوفایی استعداد های آنها شوند، ارتباط صمیمی و عاطفی آنها با طلاب در مدارس سبب می شود حس مشارکت جویی طلاب بر انگیخته شود و زمینه ساز مشارکت همگانی در کلاس خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسوولان و اساتید مدارس نباید در بیان مسائل اخلاقی افراط و تفریط داشته باشند؛ کمال گرایی افراطی و بی موالاتی از نشانه های افراط و تفریط در مسایل اخلاقی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha