جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست حوزه خواهران

حجت الاسلام دهنوی آموختن از سیره اهل بیت را برای زوج های جوان لازم دانست و گفت: صداقت، وفاداری، مهربانی، عطوفت و احترام متقابل زوجین و در مجموع عامل به ارزش های انسانی و اخلاقی مهمترین نکته دراین سیره است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام حسین دهنوی، شامگاه شنبه در نشستی  که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با موضوع « نقش اخلاق در زندگی خانوادگی» در اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: اگر زوج های جوان در زندگی خانوادگی خود به زندگی اهل بیت(ع) اقتدا کنند و آن ها را الگوی خود قرار دهند، زندگیشان گلستان می شود و به آرامشی که خداوند در قرآن می فرماید هدف ازدواج است، خواهند رسید.

  کارشناس مسائل خانواده، علت آرامش داشتن کانون زندگی حضرت علی و حضرت زهرا(س) را عامل بودن به ارزش های اخلاقی دانست و صداقت، وفاداری، مهربانی، عطوفت و احترام متقابل  زوجین را  ارزش های زندگی برشمرد.

وی، «صداقت» را یکی از مهمترین ارزش های زندگی فاطمی بیان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) فرمود: علی جان پسر عموی من، از وقتی به یاد دارم هرگز به شما دروغ نگفته ام، همسران نیز باید به این حضرات تأسی کنند و در زندگی مولفه صداقت را داشته باشند، البته منظور از راست گفتن، گفتن تمام موارد نیست، چه بسا با گفتن حرف راستی که لازم هم نبودگفته و بیان شود زندگی بعضی از خانواده ها دچار چالش شده و به طلاق منجر شده است.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه گفت: خصوصیت دیگری که باید از زندگی علوی آموخت، «وفاداری» است، یکی از مهم ترین علل سردی کانون خانواده بی وفائی است، بی وفائی به معنای ارتباط نامشروع نیست و دایره وسیعی را در بر می گیرد مثلا شوخی با نامحرم، شوخی تجدید فراش و ... از مصادیق بی وفائی است.

وی، سومین محور زندگی فاطمی را، «فداکاری» عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) به خاطر فداکاری و منع از بیعت نامشروع با دشمنان امیر المومنین(ع) پشت در قرار گرفت و محسنش سقط شد.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: چهارمین مولفه زندگی فاطمی، «احترام» است، احترام می تواند با صدا زدن همسر با بیانی زیبا و نیکو آغاز شود و بعد در تمام ابعاد رفتاری و عملی زندگی جلوه و تجلی پیدا کند.

یادآور می شود این نشست با حضور طلاب و مبلغان مزدوج مدارس علمیه فاطمه محدثه اصفهان، حضرت حکیمه سپاهانشهر، فاطمیه درچه، مدرسه علمیه جامعه النور، زهرای مرضیه، مجتهده امین(ره)، مدرسه علمیه و مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، مدیران، هیأت امنا، اساتید، طلاب برگزار شد .

این مراسم با اهداء بسته فرهنگی به زوج ها( محتوی بسته یک جلد کتاب با عنوان خانواده مهدوی، خودکار مزین به تبلیغ مدرسه، کارت کوچک آراسته به نکات اخلاقی در مورد زندگی مولی و زندگی شهدا، و اهداء جوایز متعدد به 9 نفر از طلاب با مهریه کم و اسامی فاطمه پایان یافت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha