پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس امینی-شاهرود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند گسترش علوم دینی است و طلاب در تحولات دینی در جامعه نقش مهمی دارند، گفت: طلاب و روحانیون در تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی نقش مهم و حائز اهمیتی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی در دیدار با مدیر و طلاب پایه اول مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) شهرستان شاهرود، در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به اهمیت ترویج معارف و علوم دینی در جامعه اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند گسترش معارف و علوم دینی است و مردم برای روحانیت احترام ویژه‌ای قائل و به آنان اعتقاد دارند و درصورتی‌که یک عالم در کنار آنان قرار گیرد، همه گرد او جمع می شوند.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: طلاب و روحانیون در تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی نقش مهم و حائز اهمیتی دارند و دراین‌بین نیز نقش بانوان طلبه مهم‌تر و با اهمیت‌تر شمرده می‌شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در ترویج معارف و علوم دینی در جامعه، افزود: در ادوار متعدد و عرصه‌های مختلف به‌ویژه حتی در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که بانوان اعم از مادران و خواهران چه تأثیری بسزایی در جریان رزمندگان و شیرمردان در نبرد حق علیه باطل داشتند.

حجت‌الاسلام امینی خاطرنشان کرد: بی‌شک همت و یاری بانوان و مادران در تربیت یک نسل شجاع، ولایتمدار و انقلابی بود که تأثیر مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس داشت.

وی گفت: امروز نیز بانوان نقش مهمی را در یادگیری علوم دینی و تأثیر آن بر فرزندان می‌توانند ایفا کنند و با تربیت یک بانوی مؤمن، ولایتمدار و انقلابی همچون گذشته در جامعه نسل‌های انقلابی تربیت می‌شوند و تحصیلات حوزوی برای بانوان در همسرداری، تربیت نسل شجاع، ولایتمدار و انقلابی فرزندان و بالا بردن سطح آگاهی در جامعه از اهمیت والایی برخوردار است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: طلابی که در حوزه‌های علمیه معارف و علوم دینی را یاد می‌گیرند باید علم آنان مقدمه‌ای برای عمل دینی آنها در جامعه باشد .

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha