پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فعالی

حوزه/ ترویج سبک زندگی اسلامی با مشارکت سخنرانان در برنامه‌های حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز دنبال می‌شود، و تا کنون ۱۶ دوره آموزشی تخصصی برگزار کرده و با استفاده از ظرفیت آموزش دیده در این دوره‌ها هزاران نفر را در سطح کشور آموزش عمومی داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین  محمد تقی فعالی در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیهاانجام شد، با اشاره به اینکه یکی از کلید واژه‌های اصلی در فرمایشات رهبری مفهوم سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: رهبری طی سال‌های مختف به این موضوع تاکید داشتند و در سندها و ابلاغ‌ها به اهمیت آن اشاره کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه حوزه باید به عنوان یک مجموعه انقلابی در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی به صورت جدی ورود کند، اضافه کرد: به مسؤولان حوزه پیشنهاد داده‌ایم تا موسسه فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی را در راستای پیگیری تحقق فرمایشات رهبری دنبال کنند اما تا کنون این هدف رقم نخورده است.
مدیر موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین از آغاز به کار فعالیت این موسسه در اواخر 91 یاد کرد و گفت: نخستین کار این مجموعه تهیه متون تخصصی در حوزه سبک زندگی اسلامی بوده چرا که این یک موضوع جدید است که مطرح شده، در مجموع 114 اثر تهیه کرده که نزدیک به 90 مورد آن کتاب و دیگر موارد آن نشریه است.
وی با اشاره به اینکه تهیه نشریه‌های تخصصی در عرصه آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: راهکارهای رفع این آسیب‌ها با استفاده از کارشناسان دینی در این نشریات ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام  والمسلمین فعالی از برگزاری نشست‌های علمی با حضور اساتید مختلف حوزه و دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: در حوزه بین‌الملل نیز برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده که امیدواریم بتوانیم به زودی به نتایج مطلوبی برسیم.
وی با بیان اینکه ترویج آموزه‌های سبک زندگی اسلامی با مشارکت سخنرانان در نشست‌ها و برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز دنبال می‌شود، مطرح کرد: تا کنون 16 دوره آموزشی تخصصی برگزار کرده و با استفاده از ظرفیت آموزش دیده در این دوره‌ها هزاران نفر را در سطح کشور آموزش عمومی داده‌ایم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین با تاکید بر اینکه این موسسه فرهنگی هنری در قالب یک مرکز تخصصی سبک زندگی در حوزه‌های علمیه به ثبت رسیده است، گفت: رشته سطح سه سبک زندگی اسلامی را پیشنهاد داده که اکنون در حال تصویب است؛ تا کنون هیچ وابستگی به مجموعه‌های حوزوی و دولتی نداشته‌ایم و سعی کرده با تکیه بر ظرفیت‌های خود تحقق فرمایشات رهبری را دنبال کنیم.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha