پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باقری

حوزه/ حجت الاسلام باقری، با تاکید بر این که تداوم انقلاب وابسته به انقلابی ماندن حوزه هاست، گفت: در مقابل دشمنان پاد زهری بهتر از به جریان انداختن خون تازه با بهره مندی از نفس مسیحایی شهیدان عزیز و بزرگداشت روحیه انقلابی، ایثار، جهاد و شهادت نداریم.

حجت الاسلام حبیب باقری مسئول بسیج اساتید حوزه های علمیه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از برگزاری برنامه هایی با شعار «من انقلابی ام» به مناسبت هفته دفاع مقدس، همراه با حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: این برنامه ها با هدف حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، انقلابی گری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، و خودباوری دینی و ملی  در مدارس استان برگزار می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه افزود: آشنایی طلابی که جنگ را ندیده اند، با فرهنگ انقلاب و جهاد و شهادت، در انقلابی ماندن حوزه و به دنبال آن جامعه، تأثیر به سزایی دارد. لذا برنامه های هفته دفاع مقدس حوزه علمیه شامل محور هایی همچون «تبیین نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس»، «تبیین الگوی نهضت های مقاومت اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی»، «بزرگداشت حماسه های دفاع مقدس» و «تجلیل از شهیدان، جانبازان و آزادگان و خانواده های آنان» می باشد.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر ضرورت حفظ ارزش های دفاع مقدس در مقابل تهاجم نرم دشمنان انقلاب، اصلی ترین راه آنان را در عصر حاضر، انحراف جوانان از ارزش های انقلابی با استفاده از گزینه نفوذ و سکولاریزه کردن دانست و اظهار داشت: پاد زهری بهتر از به جریان انداختن خون تازه با بهره مندی از نفس مسیحایی شهیدان عزیز و بزرگداشت روحیه انقلابی، ایثار، جهاد و شهادت نداریم.

وی با بیان این که اساتید حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب عزیز نقش بسیار مهم و راهبردی در ایجاد سد مقاوم کأنهم بنیان مرصوص در مقابل راه نفوذ دشمن دارند، عنوان نمود: حوزه انقلابی همانطور که در ایجاد انقلاب نقش داشت، امروز هم در تداوم آن و انقلابی ماندن جامعه و مردم نقش کلیدی دارد.

مسئول بسیج اساتید حوزه های علمیه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به این که روحانیون و طلاب استان کرمانشاه مستقیماً درگیر جنگ هشت ساله بوده اند، گفت: به فضل الهی و با آمادگی کامل در هفته دفاع مقدسی که با دهه اول محرم مصادف گشته است، شرکت کامل خواهیم داشت و در حال حاضر روحانیونی که از رزمندگان دفاع مقدس بوده اند، به همراه طلاب جوان با شرکت در جلسات آموزشی خود را برای رژه روز 31 شهریور آماده می کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha