پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علماء

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: طلاب و روحانیون باید توجه داشته باشند که تاثیر پایبندی به یک مسئله اسلامی می تواند از صدها سخنرانی بیشتر باشد. البته لازمه اثر گذاری آن است که ابتدا خود از آنچه که می گوییم اثر گرفته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در مراسم افتتاحیه سطح سه خواهران مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب توأم با تحصیل، گفت: یک طلبه باید به گونه ای از دروس حوزه اثر بگیرد که بتوان در همه سکنات او اسلام را دید.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه جامعه به زندگی طلاب و روحانیون با دقت نگاه می کند، تأکید کرد: طلاب باید به لحاظ رفتاری به گونه ای با دیگران تمایز داشته باشند که الگوی جامعه قرار گیرند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ»، اثر دعوت عملی را بیش از دعوت کلامی دانست و اضافه کرد: طلاب باید توجه داشته باشند که تاثیر پایبندی به یک مسئله اسلامی می تواند از صدها سخنرانی بیشتر باشد. البته لازمه اثر گذاری آن است که ابتدا خود از آنچه که می گوییم اثر گرفته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، حسابرسی در روز قیامت را بسیار دشوار تر عنوان کرد و افزود: از جمله مهمترین کارهایی که یک طلبه ها باید در پایان هر روز انجام دهد حساب و کتاب اعمال و بازخواست کردن خود است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha