جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیرخوارگان حسینی

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در ۶ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در ۶ امامزاده شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی در بجنورد مرکز استان روز جمعه سی و یکم شهریور ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در محل امامزاده سید عباس (ع) و با سخنرانی «فرشته تختی» کارشناس مسائل خانواده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: در شهرستان شیروان نیز این همایش در محل امامزاده حمزه رضا (ع) ساعت 9 صبح و با سخنرانی «حجت‌الاسلام پرهیزکار» و در شهرستان فاروج نیز در محل آستان مقدس امامزاده سید جعفر (ع) سیاهدشت با سخنرانی «حجت‌الاسلام وردی زاده» ساعت 15 همراه خواهد بود.

وی گفت: سخنران همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان اسفراین «حجت‌الاسلام نجف زاده» و در شهرستان مانه و سملقان «حجت‌الاسلام مرادی» است که هر دو برنامه ساعت 9 صبح و به ترتیب در امامزاده جعفر بن موسی (ع) کوشکی و امامزاده ابراهیم (ع) انصار برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان گرمه هم ساعت 15 و با سخنرانی «حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد» در محل امامزاده فخرالدین (ع) ایور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراسم امسال به تبع سال‌های گذشته، مادران صبح اولین جمعه محرم، به همراه کودکان شیرخوار خود در مراسم حضور می‌یابند، تصریح کرد: بعد از تلاوت قرآن، مداحی، سخنرانی و نوحه‌سرایی، حاضران به عزاداری برای شهید 6 ماهه کربلا می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha