پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برخی سخت‌گیری‌ها از سوی برخی افراد در دین گفت: در زندگی سخت‌گیری دین بر دیگران را حذف کنیم و واجبات دین را سخت و دشوار جلوه ندهیم، زیرا اصل موافقت با مردم این است که آسان‌گیر باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان اظهار داشت: سخت‌گیری در دین موجب نفرت و دین‌گریزی مردم علی‌الخصوص نسل جوان از دین می‌شود.

وی با اشاره به برخی سخت‌گیری‌ها از سوی برخی افراد برای برخی دیگر در دین افزود: در زندگی سخت‌گیری دین بر دیگران را حذف کنیم و واجبات دین را سخت و دشوار جلوه ندهیم، زیرا اصل موافقت با مردم این است که آسان‌گیر باشیم.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه کسانی که به خودشان و دیگران سخت می‌گیرند خدا هم روز قیامت به آن‌ها سخت خواهد گرفت، گفت: خداوند در آیات ۸ و ۹ سوره انشقاق می‌فرماید: «فَسَوْفَ یحُاسَبُ حِسَابًا یَسِیرًا وَ یَنقَلِبُ إِلىَ أَهْلِهِ مَسْرُورًا» کسی که به مردم آسان بگیرد خداوند هم حساب او بسیار آسان کند، و او هم با سرور و شادمانی به پیش خویشان و کسانش می‌رود و آن‌هایی که خداوند به آن‌ها سخت می‌گیرد اهل جهنم می‌شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد دین داشته باشد می‌تواند هم به کارهای روزمره خود برسد و هم واجبات دین را عملی کند بنابراین اجرای دین سخت نیست.

فهم دین زینت ایمان است

وی همچنین با تأکید بر اهمیت فهم دین گفت: زینت به دو بخش تقسیم می‌شود و یکی زینت ماندگار و دیگری زینت موقتی و ناپایدار بنابراین فقه و فهم دین جزء دسته نخست است و در بسیاری از روایات امامان معصوم (ع) آمده است که با فهم دین به ایمان زینت می‌بخشیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی از عقل، شجاعت و سخاوت به‌عنوان گذرگاه‌هایی جهت زینت بخشیدن به ایمان یاد کرد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر لزوم بالا رفتن آستانه تحمل و صبر سیاستمداران اظهار داشت: این امر برای سیاستمداران بسیار ضروری است، بنابراین کسی که انتقادپذیر نیست قطعاً به این موضوع بی‌اهمیت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به مدیران دولتی و کسانی که مدیریت دستگاه‌های مختلف اجرایی و مؤسسات دولتی را بر عهده دارند گفت: انصاف زینت مدیران است و کسی که می‌خواهد در عرصه مدیریت موفق عمل کند باید با مردم به بهترین شکل و با انصاف عمل کند.

وی تصریح کرد: مدیر یعنی مدارا کننده، سرپرست یعنی کسی که در مسائل ریز گیر ندهد به مسائل کلان فکر به کند این‌قدر خرده‌گیر نباشد، ریزبین نباشد، که همه‌اش به مسائل ریز بپردازد یا مسائل ریز را زیر ذره‌بین بگیرد.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هم‌زمانی این ایام با دهه اول محرم و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را مهم دانست و گفت: محرم و قیام امام حسین(ع) با احیا امربه‌معروف و نهی از منکر مصادف است لذا در این هفته باید این فریضه واجب را احیا کرد.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن تحقق واجبات و برچیده شدن گناه در جامعه است باید عزم عمومی برای این مسئله وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha