جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) و ایام محرم گفت: مداحان و سخنرانان در مراسم‌های عزاداری بایستی مکمل یکدیگر باشند و نباید علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه چهارشنبه در آیین شال گذاری مداحان و سیاه پوشان محرم، اظهار داشت: باید بدانیم که عاشورا، دین اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مداحان و سخنرانان در مراسم‌های ایام محرم و صفر بایستی مکمل یکدیگر باشند و نباید علیه هم موضع‌گیری کنند، افزود: در مراسم امام حسین (ع) باید سه غذا تأمین شود که آن غذای جسم، غذای فکر و غذای دل است که اگر این سه باشند دهه محرم با برکات فراوانی همراه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مداحان و دستههای عزاداری باید حرمت ماه محرم را حفظ کنند، گفت: مداحان از اشعار و مطالب مناسبی که در شأن امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) باشد، استفاده کنند.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به اهمیت عزاداری و برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم تصریح کرد: انقلاب اسلامی با عزاداری و سوگواری در ماه محرم زنده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه عزاداری محرم اجرای شعائر الهی است، گفت: مکتب اباعبدالله (ع) سبب زنده نگه‌داشتن دین اسلام می‌شود، بنابراین دشمن می‌خواهد این اصل مهم را از شیعیان بگیرد و یقیناً با از بین رفتن این شعائر الهی، انقلاب ما نیز از بین می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که دشمن کجا را نشانه گرفته است، اظهار داشت: در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود که مردم چرا پول‌های خود را خرج ایام عزاداری در ماه محرم می‌کنند، آن‌ها باید بجای عزاداری به یتیمان کمک کنند، ظاهر این حرف‌ها خوب است و می‌تواند احساسات را تحت تأثیر قرار دهد، امّا باطن این حرف نشانه گرفتن ارزش‌های مردم توسط دشمنان است که اصل ارزش‌ها را زیر سؤال می‌برند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر حفظ ارزش‌های محرم و پیروی از سیره حضرت ابوالفضل (ع)، افزود: ایشان درس دین، ولایت مداری و استکبارستیزی را به جامعه اسلامی می‌دهند که مردم باید از ایشان الگوبرداری کنند و بر نفس خود غلبه کنند.

وی همچنین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه محرم خاطرنشان کرد: باید دفاع مقدس را با عاشورا تلفیق کنیم و راه جانبازان عزیز متصل به عاشوراست که این فرهنگ انقلابی شیعیان است و در دنیا جایگاه خود را به دست آورده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha