پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اعزام ۵۱ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص استان به مناسبت ایام محرم و صفر خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 51 مبلغ دینی در امامزاده‌های شاخص استان برای اجرای برنامه‌های محرم و صفر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این روحانیون در قالب طرح بصیرت عاشورایی به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند، افزود: از این تعداد 30 روحانی مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 21 مبلغ هم بومی استان هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: این مبلغان با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا، بصیرت افزایی، نشر فرهنگ معارف اسلامی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه به امامزادگان و اماکن متبرکه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون در امامزادگان و بقاع متبرکه که به‌عنوان قطب‌های معنوی و فرهنگی کشور پذیرای زائرین هستند، فضایی آکنده از معرفت را برای زائران ایجاد می‌کند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: ایراد سخنرانی، اقامه نماز اول وقت، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، رفع شبهات و برگزاری مراسم عزاداری از برنامه‌های روحانیون مبلغ است.

وی در ادامه با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت این مبلغان دینی در بقاع متبرکه خراسان شمالی گفت: یکی از ارکان مهم ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در روز عاشورا بقاع متبرکه سراسر استان خراسان شمالی آماده برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور همه عزاداران و دسته‌‌های سینه‌زنی و تمامی مردم ولایتمدار استان است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha