جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتصاب

حوزه/مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه چهار امام‌جمعه در این استان جا به جا می‌شوند، گفت: ۳۵ امام‌جمعه موقت و یک هزار عضو ستاد نماز جمعه در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، پیش از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ائمه جمعه چهار شهر خراسان شمالی جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی امام‌جمعه شهر پیش قلعه قطعی است، افزود: امام‌جمعه جدید شهر پیش قلعه هفته آینده معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدینی گفت: حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهر پیش قلعه هفته آینده معارفه و حجت‌الاسلام حسین تکمیلی تودیع می‌شود.

وی در خصوص شرایط جابه‌جایی ائمه جمعه اظهار داشت: حکم ائمه جمعه سه‌ساله است که اگر در فعالیت‌هایشان موفقیت داشته و تمایل به جابه‌جایی داشته باشند به شهرستان‌های بزرگ‌تر ارتقا پیدا می‌کنند و یا اینکه به‌واسطه مشکلات گاهی خودشان درخواست جابه‌جایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی بابیان اینکه اکنون نماز جمعه در 17 نقطه شهری از استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: 35 امام‌جمعه موقت و یک هزار عضو ستاد نماز جمعه در این استان فعالیت دارند.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: در ماه محرم و صفر همه ارزش‌ها احیا می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا شامل احیای دین مبین اسلام و ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام عابدینی تأکید کرد: ترویج تفکر عاشورایی یک وظیفه همگانی است زیرا نظام جمهوری اسلامی در سایه این تفکر شکل گرفته است و همه وظیفه حفظ و گسترش تفکر فرهنگ عاشورایی و حسینی را داریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از افراد ناباب، کم‌عقل و دشمنان با خطر و بسیار بی‌رحم برای کمرنگ کردن این ارزش‌ها در تلاش هستند و حتی به ماه محرم هم رحم نمی‌کنند، گفت: در شبکه‌های مجازی عنوان می‌کنند چرا باید برای گریاندن مردم پول هزینه کنیم، این پول را برای خنداندن یتیم صرف کنیم، در جواب باید گفت کسی نگفته یتیمان را رها کنیم، ما در طول سال می‌توانیم خنده را بر لب یتیمان بنشانیم و در ماه محرم و صفر برای یتیمان اباعبدالله (ع) اشک بریزیم.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیین‌های سوگواری ماه محرم سال جاری در این استان باید به‌طور پرشورتر و پررونق‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha