جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنایات میانمار

حوزه/ ائمه جمعه خراسان شمالی با نقد استانداردهای دوگانه حقوق بشری و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات میانمار، تصریح کردند: تنها راه برون‌رفت از این فجایع انسانی و به خاک مالیدن بینی آمریکا و اسرائیل، الگو گرفتن از فرهنگ عاشورایی، تجربه ثمربخش مقاومت و سازش‌ناپذیری با دشمنان است.

تنی چند از ائمه جمعه شهرستان‌های استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با محکوم کردن فاجعه نسل‌کشی در کشور میانمار اظهار داشتند: واقعاً قلب انسان با دیدن این جنایات به درد می‌آید و سکوت مجامع بین‌المللی خود مهر تأییدی بر این جنایات است.

نسل‌کشی مسلمانان برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان انجام می‌شود

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با اشاره به حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار نفر از مسلمانان میانمار، گفت: این نسل‌کشی‌ها که با حمایت صهیونیست‌ها در حال وقوع است، روح هر انسان آزاده‌ای را به‌شدت متألم می‌سازد

وی به ادامه کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر اشاره کرد و افزود: تنها راه برون‌رفت از این فجایع انسانی و به خاک مالیدن بینی آمریکا و اسرائیل، الگو گرفتن از فرهنگ عاشورایی، تجربه ثمربخش مقاومت و سازش‌ناپذیری با دشمنان است.

امام‌جمعه شیروان اظهار داشت: نسل‌کشی مردم در میانمار، سوریه، بحرین و یمن برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان انجام می‌شود

                              آواره گان میانماری

دولت‌های اسلامی در موضع‌گیری‌ها متحد باشند

حجت‌الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام‌جمعه گرمه با بیان اینکه اوضاع اسف‌بار مردم میانمار و یمن دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، گفت: مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی در این موضوع لال شده و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

وی با ابراز تأسف از نبود اتحاد بین دولت‌های اسلامی در موضوع‌های بین‌المللی، گفت: در موضع‌گیری علیه کشتار مسلمانان میانمار، هیچ تحرک خاصی از دولت‌های اسلامی انجام نگرفت 

توجه به ندای مسلمانان میانمار یک وظیفه عمومی است

حجت‌الاسلام نوروزی، امام‌جمعه راز و جرگان نیز کشتار مردم مظلوم و مسلمان میانمار را محکوم کرد و گفت: فاجعه غمبار میانمار و قتل‌عام مسلمانان دل هر انسان آزاده‌ای را خون می‌کند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات تأکید کرد: این جنایت‌ها در مقابل دیدگان مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر رخ می‌دهد که جای تأسف دارد.

امام‌جمعه راز و جرگان خاطرنشان کرد: توجه به ندای مسلمانان میانمار یک وظیفه عمومی است و مسلمین جهان باید کمک به این مظلومان را در اولویت قرار دهند.

حکومت‌های اسلامی دولت میانمار را به تنگنا بکشند

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز با ابراز تأسف از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار، گفت: باید کشورها و دولت‌های اسلامی با ابزاری که در اختیار دارند، دولت میانمار را به تنگنا بکشانند.

وی اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند و بدتر از همه جایزه صلح نوبل را به یک زن، نخست‌وزیر میانمار می‌دهند که دستش آلوده به کشتار مسلمانان میانمار است.

                                میانمار

تمام کشورهای اسلامی باید حمایت از مسلمانان میانمار را فریاد بزنند

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده امام‌جمعه فاروج نیز  به نسل‌کشی در میانمار اشاره کرد و گفت: این اتفاق هولناک با چراغ سبز برخی دولت‌های اروپا و به دست کسی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی باید حمایت از مسلمانان میانمار را فریاد بزنند، اظهار داشت: قتل‌عام مسلمانان میانمار در میان سکوت مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد و تنها راه‌حل آن، واکنش و اعتراض کشورها و دولت‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha