جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های ایام محرم امسال گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در مصلی و بلوار مصلی بجنورد در روز تاسوعا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام محرم و تجمع روز تاسوعا اظهار داشت: در ماه محرم عزاداری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از اصل دور نشویم و خرافه در بین مردم ترویج نشود.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ تاسوعا در مرکز استان افزود: موضوع تجمع بزرگ عزاداران بجنوردی در تاسوعا از 2 سال قبل در دستور کار قرار گرفته بود که امیدواریم اجتماع بزرگ تاسوعا در محرم امسال به‌عنوان برنامه شاخص عزاداری محرم در استان در بجنورد با کمیت و کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی  بر برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقای کمی و کیفی اجتماع بزرگ تاسوعا در استان تأکید کرد و گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در مصلی و بلوار مصلی بجنورد در روز تاسوعا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید هیئات مذهبی توجیه شوند تا اشکالات سال گذشته ایجاد نشود، افزود: بهترین مکان موجود برای برگزاری این تجمع بولوار رو به روی مصلا است و مکان مناسب دیگری برای اجرای این برنامه نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: باید هیئات مذهبی قبل از رسیدن به محل تجمع، بلندگوها را خاموش کرده و علم‌های خود را پایین بیاورند تا مراسم با نظم و شکوه ویژه‌ای برگزار شود. در این راستا صداوسیما و رسانه‌ها هم از روز نخست ماه محرم برای برگزاری تجمع تاسوعا در بجنورد تبلیغات کرده و زمینه را برای برپایی باشکوه این برنامه فراهم کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برپایی خیمه‌های عزاداری در استان در ایام محرم اظهار داشت: با توجه به اینکه دادستان عمومی و انقلاب بجنورد برپایی خیمه برای مراسم عزاداری را ممنوع کرده است، بنابراین برپایی خیمه‌های عزاداری باید با هماهنگی مراجع قضایی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه تعداد مساجد، حسینیه و تکایا به‌اندازه نیاز در استان وجود دارد، اما اگر جایی احساس ضرورتی احساس شود باید با هماهنگی مراجع قضایی خیمه عزاداری برپا شود.

وی تصریح کرد: مسئولان هیئات مذهبی، کانون مداحان و نیروی انتظامی در خراسان شمالی برای برقراری امنیت و حرکات دسته‌جات در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان به بهترین نحو برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در برخی از دسته‌جات عزاداری مشاهده می‌شود که عزاداران برهنه می‌شوند، گفت: باید در انجام سرکشی‌ها این موارد کنترل و تذکر داده شود چرا که این شرایط مدنظر سیره دینی ما نبوده و نیست.

وی در پایان با بیان اینکه هرچقدر عزاداری‌ها و سوگواری‌های سیدالشهدا(ع) سنتی‌تر باشد اثرگذاری آن بیشتر و بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: توجه به محتوای عزاداری‌ها باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد و از ابتذال در مراسم‌های مذهبی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha