پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تدریس خصوصی قرآن مجید از طریق اینترنت در حیدرآباد رواج پیدا کرده است

حوزه/ درحالی که تهیه مدرّس خصوصی قرآن مجید برای ساکنان کشورهای غیراسلامی به امری دشوار و پرهزینه تبدیل شد است، بسیاری ترجیح می‌دهند آموزش خصوصی قرآن مجید از طریق اینترنت را پیش بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از deccanchronicle، درحالی که تدریس خصوصی قرآن مجید از طریق اینترنت در هندوستان اخیرا رایج شده، زنان فارغ التحصیل از مدارس اسلامی در حیدرآباد هندوستان نیز از طریق اینترنت اقدام به ارائه آموزش‌های قرآنی برای کودکان خانوادهای مسلمان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی از جمله، استرالیا، ایالات متحده آمریکا می‌کنند.

مفهوم آموزش آنلاین قرآن هرچند برای مدرسان زن جدید می‌باشد اما به یک روند به سرعت در حال پیشرفت در جامعه هندوستان بدل شده است.

بانوان مدرس کلاس‌های درس را 3-4 بار در هفته و در زمان‌هایی مناسب برای دانش آموزان تعیین می‌کنند.

ام الفاضل یکی از این مدرسان که به تازگی تحصیلات اسلامی را به پایان رسانده می‌گوید: باید در سواحل خارجی روابطی داشته باشیم تا بتوانیم دانش آموزانی را که اطلاعات پایه‌ای رایانه‌ای از جمله چگونگی کار را ویدئو چت را بلد باشند پیدا کنیم.

حفیظه ام سلما یکی از این آموزگاران اینترنتی است. وی می‌گوید: گاهی «تفاوت زمانی» مشکل آفرین است و مجبوریم کلاس‌ها را نیمه شب یا صبح خیلی زود شروع کنیم. دانش آموزان ما را تنها کودکان تشکیل نمی‌دهند و ما برای زنان خانه‌دار نیز کلاس قرآن برگزار می‌کنیم.

وی افزود: دانش آموزانی از سریلانکا، بنگلادش و دیگر کشورها نیز معلم خصوصی اینترنتی قرآن از هند می‌گیرند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل پیشرفت معلمان خصوصی قرآن اینترنتی در هندوستان پایین بودن حقوق آن‌ها باشد. گفتنی است این معلمان اینترنتی دستمزدهای بسیار کمی نسبت به دیگر معلمان خصوصی قرآن در کشورهای پاکستان و مناطق دیگر می‌گیرند.

مفتی محمد حسن‌الدین بنیانگذار مرکز تعلیم البنات، یک مدرسه اسلامی برای بانوان مسلمان در حیدرآباد هندوستان می‌گوید: پیدا کردن مدرس قرآن و دیگر جنبه‌های اسلامی برای دانش آموزان کشورهای غیراسلامی گاها دشوار بوده و حتی اگر آن‌ها مدرس خصوصی در این زمینه داشته باشند هزینه‌ها بسیار بالا است، به همین جهت آن‌ها آموزگاران اینترنتی را ترجیح می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha