یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فاضل عبادی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با اشاره به فعالیت های سازمان های ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی افزود: برگزاری آزمون هایی در سطح استان در رشته های حفظ، ترجمه و مفاهیم در سطح استان که بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کننده داشته را برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان، گفت: در سال های گذشته اقدام های مفیدی در راستای ترویج فعالیت های قرآنی از سوی تشکل های قرآنی همدان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: استان همدان دارای ظرفیت بالایی از حیث تشکل های قرآنی از جمله تشکیل بنیاد قرآن کریم، مجمع اساتید، حافظان و قاریان استان و همچنین تشکیل کار گروه های مردمی در باب قرآن کریم می باشد.

 مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: از دیگر فعالیت های شاخص استان در کشور می توان به ایجاد سند پنج ساله فعالیت های قرآنی اشاره کرد که بنیاد قرآن کریم در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی طبق سند پنج ساله با دستگاه های فرهنگی استان همکاری می کند.

عبادی با اشاره به فعالیت های سازمان های ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان در باب ترویج فرهنگ قرآنی افزود: برگزاری آزمون هایی در سطح استان در رشته های حفظ، ترجمه و مفاهیم در سطح استان که بیش از 2000 نفر شرکت کننده داشته را برگزار کردیم.

 وی در ادامه با اشاره به طرح تربیت معلم قرآنی، گفت: اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان از طرح تربیت معلم قرآن کریم که در سطح روستاهای استان برگزار شد، حمایت و پشتیبانی داشته است.

 حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی  همدان هم در این نشست گفت: فعالیت های قرآنی باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی انجام شود و دانشگاه ها باید پژوهش های خود به سمت و سوی فعالیت های قرآنی برسانند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha