سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان با بیان این که عده‌ای در داخل و خارج دنبال راه‌اندازی دوباره نظام سکولار هستند و از امثال شهید حججی که کل کشور را تحت تأثیر قرارداد، عصبانی هستند، گفت: استقبال گسترده مردم از شهید حججی از باشکوه‌ترین تشییع‌های بعد انقلاب بود و دشمن از توپ و تانک ما به‌اندازه انقلابی‌گری نمی‌ترسد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله احمد جنتی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که عصر امروز (دوشنبه 17 مهر) در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در تهران برگزار شد، اظهار داشت: مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با بهترین کیفیت و عظمت برگزار شود و باشکوهترین مراسم در 40 سال اخیر باشد.

وی با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی، افزود: باید توجه کنیم از کجا به کجا رسیدیم و به کجا باید برویم، ولی بسیاری از جوانان ما به این نکته توجه ندارند، درصورتی‌که خداوند در قرآن کریم، نتیجه کفران نعمت را عذاب شدید دانسته است. اولین نعمت، نعمت امام است و هرچه در مورد ایشان صحبت می‌کنم کم می‌آورم و مصداق تمام آیات اعم از مؤمنین، مصلحین و عبادالرحمن را در امام می‌بینم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پس از ایشان جایگاهش نباید خالی می‌ماند، ادامه داد: امام(ره) در دوران حیات خودشان در تعریف مقام رهبری می‌فرمودند که اگر شخصی وجود داشته باشد که صلاحیت رهبری نظام اسلامی را داشته باشد کسی جز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نیست.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه بعضی ها در دوران جنگ می‌ترسیدند که آمریکا به ما حمله می‌کند، ولی امام(ره) با قدرت می‌فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، خاطرنشان کرد: انگیزه الهی و مردمی بودن سبب شد تا آمریکا نتواند کاری انجام بدهد و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ما خود به خود صادر شود و از طرفی باعث منزوی شدن اسرائیل شود. اسراییلی که ادعای نیل تا فرات را در ذهن می‌پروراند، امروز به فکر مرزهای کنونی خودش است که به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با بهترین کیفیت و عظمت برگزار شود، گفت: این مهم برعهده سازمان های مربوطه مانند صداو سیما است. امروز برخی ها در تلاش هستند تا مملکت را به سمت سکولاریسم ببرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز دشمن از بروز افرادی چون شهید حججی می‌ترسد که با شجاعت خود موجی از انقلابی گری را در کشور به راه انداختند، لذا این ارزش ها باید توسط رسانه ها به ویژه صدا وسیما برای جوانان تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ما باید به مردمان بفهمانیم که دشمن در حال انجام چه توطئه‌هایی علیه کشور ماست. حفظ نظام و دین مانند حفظ هوا است و همه باید برای حفظ نظام که همه در پرتو آن زندگی می‌کنند بکوشند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه من همواره گفته ام تا گفتار امام خمینی(ره) در جامعه ما زنده باشد، نظام زنده می‌ماند، اظهار داشت: به جوانانی که نه امام(ره) را دیده‌اند و نه جریانات اول انقلاب را، باید سیره زندگی و گفتار امام تبیین و تبلیغ شود. مردم باید همواره در صحنه باشند تا دشمنان متوجه شوند که ایران یک دولت نیست که بتواند آن را براندازی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: البته برای تبیین این ارزش ها نیاز به بودجه است و دولت باید اهتمام بیشتری در این موضوع داشته باشد، چراکه پرداختن به این بحث از نظر بنده از رسیدگی به هزینه‌های جاری اهمیت بالاتری دارد و از مجلس نیز تقاضا دارم که به عنوان مسئله‌ای شرعی و دینی به این موضوع نگاه کند و در تصویب بودجه توجه ویژه‌ای به مراسمات این چنینی داشته باشند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد:‌ اگر انقلاب اسلامی نبود، لبنان، سوریه، مصر و لیبی آزاد نشده بودند، بنابراین این عزت را باید حفظ کنیم و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید باشکوه‌ترین مراسم این چهل سال باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید باشکوه‌ترین مراسم ۴۰ سال اخیر باشد، ادامه داد: 22 بهمن و 9 دی معجزه می‌کند و چهلمین سالگرد باید بیشترین بازتاب را در میان مردم و نسل جوان داشته باشد.

وی در پایان با بیان این که عده‌ای در داخل و خارج دنبال راه‌اندازی دوباره نظام سکولار هستند و از امثال شهید حججی که کل کشور را تحت تأثیر قرارداد، عصبانی هستند، گفت: استقبال گسترده مردم از شهید حججی از باشکوه‌ترین تشییع‌های بعد انقلاب بود و دشمن از توپ و تانک ما به‌اندازه انقلابی‌گری نمی‌ترسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha