جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با توصیه به دولت برای هوشیاری در برابر نفوذ دشمنان در دستگاه های مختلف اجرایی کشور گفت: دولت مراقب باشد فتنه گران در داخل دولت وارد نشوند و دشمنان انقلاب به اهداف خود نائل نشوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  نماز باشكوه عيد سعيد قربان صبح امروز با حضور هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) به امامت آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان در مسجد مقدس جمكران برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه‌هاي اين نماز با اشاره به توصیه‌ای از قرآن کریم در خصوص تقوای الهی اظهار داشت: اولين چيزي كه در قبر و قيامت از انسان سوال مي‌شود اين است كه چه چيزي با خود اورده‌ايد؟ در چنین شرایطی بهترین توشه و ذخیره كارهايي است كه انسان با تقوا، خالصانه و با نيت الهي انجام داده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تقواي الهی با اخلاص در هم تنیده است و هیچ عملی بدون اخلاص در درگاه ربوبی پذیرفته نخواهد شد بنابراین خالص کردن نیت و اعمال نیک انجام دادن می تواند وسیله ای برای سعادت اخروي بشر شود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: باید در جامعه به فکر نیازمندان باشيم و از هر وسیله ای برای کمک و یاری آنها استفاده كنيم و این ده روز بین عید قربان و عید غدیر یکی از بهترین ایام برای این كارهاست.

وی با تاکید بر ایمان بی نظیر حضرت ابراهیم(عليه السلام) تصریح کرد: امتحان حضرت ابراهیم در ذبح فرزندش اسماعیل یکی از سخت ترین امتحان های الهی برای اولیای الهی بود که معلوم نیست هر فردی از آن پیروز بیرون بیاید، اما حضرت ابراهیم در آن نمره قبولی گرفت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: فلسفه و هدف قربانی کردن در اسلام نیز اطعام آن به فقرا و نیازمندان جامعه است که اگر مخلصانه انجام شود و برای رضایت الهی انجام بگیرد با اولین قطره خون این قربانی تمام گناهان صاحب آن آمرزیده می شود.

وی با انتقاد از وجود خیل فقرا و نیازمندان در جامعه تاکید کرد: این ننگ برای نظام است که یک نفر فقیر با شکم گرسنگی شب را سحر کند و وظیفه اصلی دولت دوازدهم نیز در درجه نخست بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

آیت الله جنتی با اشاره به مجاهدت های شهید رجایی عنوان کرد: پست و مقام هرگز رجایی و باهنر را در خود هضم نکرد و اخلاص و نیت کاری آنها بود که شهادت را در نهایت نصیب آنها کرد.

وی با تاکید بر معارف عرفانی بی نظیر دعای عرفه امام حسین (عليه السلام)ابراز کرد: این دعای شریف یک دعای عاشقانه بین بنده و معبود است و انسان را نسبت به اصل وجود خویش آگاه می کند. روز عرفه‌ صحنه‌هاي زيبايي از ارتباط مردم به وي‍ژه نسل جوان با خداي متعال داشتيم و بايد با حفظ خود از گناه و معصيت اين حال معنوي را در خود نگه داريم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: عید غدیر، عید بزرگ اسلام و عید ولایت است که در منطق اسلام نسبت به تمام مسائل دیگر ارجحیت دارد و قوام تمام احکام اسلامی به وجود ولایت بستگی دارد و اسلام بدون ولایت اسلام سازش کاری و بی تفاوتی است.

آیت الله جنتی با تاکید بر جایگاه ویژه ولی فقیه در دوران غیبت گفت: متولی جامعه اسلامی در دوران غیبت ولی فقیه عادل و آگاهی است که نسبت به تمام مسائل احاطه دارد که این ویژگی ها در امام راحل و مقام معظم رهبری جلوه گر است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اطاعت از ولی فقیه مانند اطاعت از امام زمان (عليه السلام) واجب است چرا که هر دو در پی اجرای دستور خداوند در جامعه هستند که حساسیت رهبری نیز نسبت به مسئائل جامعه از جمله فتنه از همین مهم برخاسته است.

وی با توصیه به دولت برای هوشیاری در برابر نفوذ دشمنان در دستگاه های مختلف اجرایی کشور تصریح کرد: دولت مراقب باشد فتنه گران در داخل دولت وارد نشوند و دشمنان انقلاب به اهداف خود نائل نشوند.

دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است، چرا که هدف آنها براندازی نظام بود و مجرمین فتنه بدترین مجرمان تاریخ انقلاب اسلامی بودند که هشت ماه کشور را در آشوب داخل کردند.

آیت الله جنتی با بیان خطرات وجود فتنه در جامعه تاکید کرد: فتنه گر باید نابود شود و از بین برود تا نظام ایمن شود.

وی با قدردانی از حضور مردم در عرصه های مختلف کشور ابراز کرد: آن چیزی که ایران را در طول چهار دهه اخیر ایمن و در مقابل هجمه ها و تهدیدات ایستادگی کرده حضور همیشگی مردم در صحنه ها و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است.

دبير شوراي نگهبان در پايان با اشاره به شور معنوي برخواسته از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در جامعه افزود: موج اخلاص و از خود گذشتگی این شهید بزرگوار تمام کشور را در نوریده است که اين نيز از معجزات الهي است تا موضوع جهاد و شهادت در جامعه به وي‍ژه براي نسل جوان كمرنگ نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha