جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشستی به مناسبت ایام محرم تحت عنوان "در سایه کربلا"

حوزه/ شیخ بکر رفاعی مفتی سابق بعلبک گفت: همه مسلمین در خصوص واقعه کربلا موضع یکسان و قاطعی دارند؛ چرا که حدیث پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) فصل الخطاب است و مجالی برای هیچ مسلمانی باقی نمی گذارد که بخواهد اجتهاد کند یا شک داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مرکز فرهنگی امام خمینی در بعلبک نشستی را به مناسبت ایام محرم تحت عنوان "در سایه کربلا" با حضور رئیس شهرداری بعلبک و اعضای شورای شهر و فعالان اجتماعی برگزار کرد.

علی شریف یکی از حاضران این مراسم تاکید کرد: راه امام حسین (ع)، راه زندگی و راه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است.

شیخ بدوی: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کردند، اسلام آنطور که پیامبر اکرم (ص) بیان کرده بودند، به ما نمی رسید

شیخ ابراهیم بدوی نیز در سخنان خود اشاره کرد: امام حسین (ع) راهی جز انقلاب علیه حکومت ستمگر که در آن زمان یزید بن معاویه بر مسند آن نشسته بود، نداشت و امام حسین (ع) چه با یزید بیعت می کرد و چه نمی کرد کشته می شد؛ چرا که وجود امام (ع) در واقع تداوم سیره رسول اکرم (ص) و شیوه عادلانه ایشان بود و همچنین خطری بزرگ برای حکومت ظالمانه اموی داشته که از مسیر دین و ارزش های آن منحرف شده بود.

وی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کردند، اسلام آنطور که پیامبر اکرم (ص) بیان کرده بودند، به ما نمی رسید و حتی شرع و قانون گذاری اسلامی در آن روز بر اساس مصلحت حاکم ظالم انجام می گرفت تا مردم به واقعیت های موجود رضایت دهند و دست از قیام و انقلاب بردارند و این انحراف در دین از زمان معاویه آغاز و توسط یزید تقویت شد.

شیخ بدوی تصریح کرد: عدم قیام امام حسین (ع) باعث انحراف کامل دین حنیف اسلام می شد و عدم بیعت امام حسین (ع) با یزید به معنی غیر مشروع بودن حکومت یزید و تمامی حکومت های ستمکار در طول زمان است.

شیخ رفاعی: کربلا صحنه مقابله بین حق و باطل، ایمان و بی ایمانی است

شیخ بکر رفاعی مفتی سابق بعلبک از نقش مرکز فرهنگی امام خمینی که اسم شخصیتی اسلامی بزرگ که به اسم اسلام و امام حسین (ع) قیام کرد قدردانی و به ضرورت عمل به اهداف و آموزه های عاشورا در زندگی امروزی و برای همیشه اشاره کرد تا عاشورا در میان ما زنده و گسترده تر شود و تنها یک مراسم در زمان مشخص نباشد.

شیخ رفاعی گفت: در این نشست بُعد انسانی و ملی نیز مورد توجه است و تنها یک مناسبت اسلامی نیست. همه مسلمین در خصوص واقعه کربلا موضع یکسان و قاطعی دارند؛چرا که حدیث پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فصل الخطاب است و مجالی برای هیچ مسلمانی باقی نمی گذارد که بخواهد اجتهاد کند یا در آن شک داشته باشد. پیامبر (ص) فرمودند: هر کس به حسین (ع) بی احترامی کند به من رسول الله بی احترامی کرده است.

وی در پایان گفت: کربلا صحنه مقابله بین حق و باطل، ایمان و بی ایمانی است و شایسته است که این مراسم بزرگداشته شود و همگی به آن بپردازند و برای گروه خاصی نباشد. کسی که در کنار حسین مظلوم علیه یزید ستمکار نایستد، مسلمان نیست همانطور که کسی که اهل بیت پیامبر (ص) دوست نداشته باشد و به آن مودت نورزد، مسلمان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha