جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دورودی

حوزه/ معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: روحانیون و اساتید حوزه در تربیت نسلی مومن و انقلابی وظیفه ای خطیر دارند و باید با همکاری آموزش و پرورش به نحو مطلوب این رسالت را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام حسین دورودی امروز در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان لرستان که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به این که آموزش و پرورش در تربیت نسلی مهذب و پویا برای کادر سازی انقلاب اسلامی نقش موثری دارد، گفت: آموزش و پرورش با همت و همکاری روحانیون و مبلغان در تربیت نسلی خداباور، ولایی و ایثارگر رسالت خود را انجام می دهد و تلاش می نماید شخصیت هایی همچون شهیدان گرانقدر و شجاعی از جمله شهید حججی و شهید فهمیده تربیت نماید.

وی با بیان این که ستاد همکاری های حوزه و آموزش همواره فعالیت مدون در سند همکاری را، با تلاشی مضاعف به انجام رسانده، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 450 صفحه تهیه شده و بیش از 600 اهل علم و صاحب نظر در حوزه های علوم اسلامی و انسانی در تالیف و تهیه آن نقش آفرینی کرده اند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 11 بار ویرایش و بازنگری شده است خاطر نشان کرد: جایگاه و رسالت حوزه های علمیه در تبلیغ و تبیین آموزه های دینی و قرآنی از جمله مهمترین راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام دورودی با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون با حضور مستمر خود در بین دانش آموزان در مدارس علاوه بر بیان احکام و مسائل شرعی و آموزه های قرآنی پاسخگوی سوالات و شبهات دینی و فرهنگی دانش آموزان نیز هستند، افزود: قطعا حضور اثرگذار روحانیون و مبلغان در بین قشر نوجوان و جوان جامعه تضمین کننده بخشی از سلامت اخلاقی و عامل پیشگیری از انحرافات و آسیب های اجتماعی در بین این قشر خواهد بود .

وی با اشاره به همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در سرفصل های گوناگون دینی و اجتماعی، بیان داشت: اساتید حوزه و مبلغان با تبلیغ و تبیین آیات و روایات قرآنی در تربیت نسلی مومن ،ولایی و علمی تمام تلاش خود را بکار گرفته اند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به این که حضور مبلغان و روحانیون در آموزش و پرورش و مدارس باید باید هدفمند و با ساختار برنامه ریزی شود، خاطر نشان کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش فعالیتی برای رسیدن به سند تحول بنیادین است.

حجت الاسلام دورودی در پایان استفاده بهتر و مطلوب تر از ظرفیت ها و فرصت های تربیتی و آموزشی را از مهمترین اهداف اعزام مبلغ به مدارس  عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توسعه و تعمیق همکاری های دوجانبه در دوره جدید شاهد رفع نیازهای آموزش و پرورش باشیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha