دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رحیمی

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت تبلیغی ۱۷ هزار روحانی در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، علیرضا رحیمی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان که در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در سال های اخیر با همکاری و تعامل مطلوب حوزه و آموزش و پرورش اقدامات خوب و ارزنده ای در اثربخشی برنامه ها و اهداف تعلیم و تربیت صورت گرفته است، گفت: حضور روحانیون و مبلغان در مدارس از جمله اصلی ترین بخش سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با تمام توان در راستای اجرای مطلوب این برنامه قدم برداشته می شود .

وی با بیان اینکه تربیت دانش آموزان مومن،ولایی و انقلابی از رسالت های اصلی و اساسی آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: تولید محتوای دینی و فعالیت های پژوهشی بر مبنای تربیت اسلامی از رسالت های اصلی همکاری های حوزه های علمیه با اموزش و پرورش است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد  همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای اجرای مطلوب همکاری ها باید وحدت نظر در اجرای برنامه های دینی مد نظر قرار گیرد، یادآور شد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید با برگزاری کارگاهها و نشست های دانش افزایی در طول سال برای اعضای کمیته همکاری ،دانش مبلغان را برای تبلیغ در مدارس به روز نمایند .

رحیمی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 17 هزار روحانی با آموزش و پرورش همکاری داشتند، خاطر نشان کرد: از این تعداد مبلغ 3 هزارو 500 مبلغ بصورت ثابت و مستمر در مدارس و بین دانش آموزان به تبلیغ علوم دینی مشغول هستند .

وی با تاکید بر اینکه بهره گبری از ظرفیت حوزه های علمیه در آموزش و پرورش اولویت اساسی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، گفت: برگزاری گفتمان های دینی و نشست های بصیرتی و تخصصی توسط روحانیون و مبلغان برای افزایش سطح آگاهی و بصیرتی دانش آموزان از برنامه های محوری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از ظزفیت های حوزه های علمیه می تواند در شناسایی و جذب استعدادهای دینی و معنوی دانش آموزان نقش مهمی را ایفا نماید افزود:حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید با وحدت، همدلی و انسجام بخشی به محتوا در اجرای برنامه ها تحقق این مهم را تسریع بخشند .

رحیمی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند درصدد هستیم کیفیت اثربخشی حضور مبلغان در مدارس را ارتقاء بخشیم، بیان داشت: حضور مبلغان توانمند و خلاق در مدارس می تواند ارزش های ناب اسلامی انقلابی را  در بین دانش آموزان تعمیق و گسترش دهد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید طرح های «امین»  و «روشنا» در مدارس با هدف بصیرت افزایی دانش آموزان گسترش یابد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha