پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واعظی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین واعظی با اشاره به ظرفیت های خوب برای تعامل با دنیا در عرصه حکمت در حوزه های علمیه قم، مشهد و ...، ایجاد دبیرخانه دائمی، تشکیل بانک اطلاعات و رصد و وضعیت شناسی علاقمندی و زمینه مطالعات حکمت اسلامی در دنیا را پیشنهاد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، صبح امروزدر افتتاحیه نخستین اجلاس مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی، در مشهد به راهکارهای گسترش و ترویج حکمت اسلامی در تعاملات بین المللی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما این است که خودمان را در سطح بین المللی معرفی نمی کنیم و دیگران در معرفی اندیشه شیعه یا انقلاب اسلامی کار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ارائه مطالب نباید به  گذشته معطوف شود، بلکه با تولیدات حاضر نیز باید همراه شود تا فقط در محافل آکادمیک و علمی عرصه نشود، افزود: مطالعه و خوانده شدن آنچه از سوی ما عرضه می شود باید با دو امر همراه گردد که انتخاب مسائل مشترک و احساس نیاز دیگران می باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، معنویت را یکی از مسائل مشترک و مورد نیاز در دنیا دانست و ابراز کرد: انسان و دنیای امروز خلأ معنوی دارد که به شکل های کاذبی اشباع می کند و ما اگر عرضه مناسبی داشته باشیم امکان تعامل خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی با بیان اینکه بحث عدالت، محیط زیست، علوم شناختی و... را با توجه به مبانی و محاسن کلام اهل بیت(ع) می توان ارائه داد، اظهار کرد: در فضای تعامل با جهان مسیحیت، الهیات معنی الاخص است که می توان در این عرصه فعال بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت زبان مشترک اشاره و خاطر نشان کرد: می توانیم در حوزه های معناشناسی، هرمونوتیک و ... که ما حرفی برای گفتن داریم با دنیا تعامل داشته باشیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید تقریر و تحریر داشته باشیم و از لابلای مباحث اصولی و حکمی خود به مقایسه با نظرات موجود پرداخته و وجه برتری آن را با این دیدگاه ها نشان دهد تا بتوان مطالب خود را عرضه و تعامل کرد، زیرا در غیر اینصورت دریافت داشته های ما توسط غرب امکانپذیر نیست.

وی به امضای تفاهم نامه مشترک و در نتیجه عرضه و توزیع مطالب از سوی مراکز علمی دنیا در سایت ها و مجلات علمی و کتابخانه های جهانی اشاره کرد و یادآورشد: انجام کار مشترک موجب این امر می شود سخن خود را به جهانیان عرضه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی با اشاره به ظرفیت های خوب برای تعامل با دنیا در عرصه حکمت در حوزه های علمیه قم، مشهد و ...، ایجاد دبیرخانه دائمی، تشکیل بانک اطلاعات و رصد و وضعیت شناسی علاقمندی و زمینه مطالعات حکمت اسلامی در دنیا را پیشنهاد داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین بر ضرورت حمایت و بسیج افرادی برای انتقال معارف در مجامع علمی و معرفی خود با زبانی ساده تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha