شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی، «تبلیغ»، «تطمیع» و «تهدید» را سه ابزار جبهه باطل برشمرد و گفت: چه عواملی باعث شد جامعه بعد از وفات رسول خدا(ص) به جایگاهی برسد که گرفتار انحرافات و بدعت‌های متعدد شود، یکی از دلایل آن عدم وجود رهبر و امام صالح در جامعه بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، پیش از ظهر  در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، در شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: قیام و نهضت عاشورا قبل از اینکه عرصه جنگ نظامی باشد عرصه نبرد فرهنگی است، یعنی حرکت امام به قصد جنگ و حمله نظامی نبوده، بلکه عرصه فرهنگی بود که بعد از وفات رسول خدا شروع شد و کربلا اوج رویارویی این دو جبهه با یکدیگر است.

وی «تبلیغ»، «تطمیع» و «تهدید» را  سه ابزار جبهه باطل برشمرد و افزود: چه عواملی باعث شد جامعه بعد از وفات رسول خدا(ص) به جایگاهی برسد که گرفتار انحرافات و بدعت‌های متعدد شود، یکی از دلایل آن عدم وجود رهبر و امام صالح در جامعه بود که زمینه های به وجود آورنده آن عبارت‌اند از ضعیف بودن فرهنگ مردم، ضعیف بودن جامعه از نظر دینی و سوم روحیه قبیله‌ای و عشیره‌ای که بین اعراب رواج داشت.

استاد حوزه علمیه استان اصفهان ادامه داد: معاویه با استفاده از عوامل و امکاناتی که در اختیار داشت توانست اولین مظلوم عالم علی ابن ابیطالب (ع) را کافر جلوه دهد و معاویه امیرالمؤمنین لقب بگیرد، به‌گونه‌ای شد که حسن ابن علی (ع) مذل المومنین شود ومعاویه امیرالمومنین ودر نهایت حسین ابن علی (ع) خارجی معرفی گردد و یزید امیرالمومنین؛ مردم دیگر امامی نمیشناختند چون سه عنصر تبلیغ و تطمیع و تهدید کار آمد شده بود.

وی اضافه کرد: تبلیغات وسیع معاویه که توانست انحرافات جامعه راف راگیر کند، سه عامل بسیار مهم بود، اولین عامل تفسیر به رای کردن قرآن توسط عاملان معاویه و حاکمان ظالم و فاسد در جمع مردم بود که باطل را حق جلوه میکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی خاطر نشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان  گویای این مطلب است که درهای انحراف نباید به روی مردم گشوده شود، بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای قابل دریافت در کشور وجود دارد وتمامی انحرافات را به جوانان اعم از شبهات دینی،سکس وتشیع لندنی القاء می کند.

 وی یادآور شد: دومین عامل جمع آوری تمام احادیث پیامبر(ص) در سطح جامعه بود ودلیل سوم استفاده از صنعت شعر وشاعری که معاویه توانست با تطمیع شاعران جوی ایجاد کند در ذم اهل بیت علیهاسلام ومدح ظلم و جور اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی خاطر نشان کرد: نکته قابل ذکر این است که مسئولان و دولتمردان ما نباید از دشمن بترسند، چون در غیر اینصورت دشمن جسارت پیدا میکند مسلمانان راتهدید کنند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه در باره حجاب، غیرت و اوضاع کنونی تصریح کرد: اکنون حجاب دختران ما به غارت رفته است، دختران ما درسی که از حضرت سکینه باید بگیرند حجاب است او هنگام حاضر شدن کنار بدن مطهر پدرش فقط از رفتار دشمن که حجاب انها رابرداشت شکایت کرد.

 وی در پایان گفت: امام حسین(ع) نیاز به رهرو وپیرو دارد؛ مومن باید پای ارزشهای دین بایستد، وقتی خواص بصیرت نداشته باشند و وظایف خود را تشخیص ندهند حسین بن علی (ع) به مسلخ خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha