پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در تبریز -۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تشکیل اجلاسیه علمای بلاد باعث شناخت از ظرفیت حوزه های علمیه استان ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز، گفت: در بیش از دو ماه کمیسیون های مختلف این اجلاسیه تشکیل شده و بیش از ۲۵۰ نفر از فضلای حوزه نظرات خود را بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مشکلات حوزه های علمیه بسیار مورد توجه است که باعث شناخت از ظرفیت حوزه های علمیه استان های شمالغرب کشور خواهد بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: فرهنگ غربی کشورهای همسایه ما در این استان ها تاثیرگذار است و باید برای جلوگیری از نفوذ این فرهنگ تدابیری اندیشبده شود..  

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شبهات القائی و عرفان های کاذب وارداتی نیز در این کمیسیون ها بحث و بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به تعداد طلاب استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: در آذربایجان شرقی حدود دو هزار و ۲۳۸ طلبه برادر در ۲۰ مدرسه علمیه و یک هزار و ۹۵۶ طلبه خواهر در ۱۵ مدرسه علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha