سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین عبد الفتاح نواب

حجت الاسلام والمسلمین نواب، تقویت ساختارهای مدیریتی، لزوم بازشناسی و معرفی حوزه و حوزویان به جامعه و نیز شناسایی و تقویت کارویژه های روحانیت و افزایش مراوده و تعامل با سازمان ها و نهادهای کشوری را بخشی از مباحث کمیسیون «حوزه و روحانیت» اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب در حاشیه برگزاری این اجلاس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص مباحث مهم مطروحه در کمیسیون «حوزه و روحانیت» اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، اظهار داشت: به لطف الهی در نوبت صبح مباحث بسیار خوب و درعین حال صریحی از سوی عزیزان مطرح شد و امیدواریم در نهایت بتوانیم با جمع بندی مناسب به شناسایی راهکارهای عملی در جهت حل و یا کاهش مشکلات مربوط به حوزه و روحانیت دست یابیم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه افزود: البته آن چه مورد توجه ما بوده این که در عین پرداختن به چالش ها و آسیب ها از بیان راهکارها نیز غافل نشویم.

دبیر کمیسیون «حوزه و روحانیت» اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین ادامه داد: مهم ترین مباحث مطرح در این کمیسیون ناظر به محورهای علمی و آموزشی، اخلاقی ، همچنین توجه به امور حمایتی و معیشتی طلاب و فضلای حوزه، تقویت ساختارهای مدیریتی، لزوم بازشناسی و معرفی حوزه و حوزویان به جامعه و نیز شناسایی و تقویت کارویژه های روحانیت و افزایش مراوده و تعامل با سازمان ها و نهادهای دیگر در کشوری بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از تاکیدات اعضای کمیسیون ناظر به تقویت مساله پژوهش در حوزه های علمیه به خصوص حوزه های شهرستانی است که در این باره لازم است بگویم که خوشبختانه شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در همه مسایل از جمله پژوهش در حوزه و نیز تقویت بنیه های علمی، مصوباتی داشته و نسبت به گذشته با جدیت در این امر وارد شده است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha