پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مناظره علمی

حوزه/ نخستین جلسه از سلسله مناظره های خانه اخلاق پژوهان جوان ‌با حضور محسن جوادی و حجت الاسلام محمدتقی سبحانی دوشنبه اول آبان ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نخستین جلسه از سلسله مناظره های اخلاقی که با حضور طلاب و دانشجویان علاقمند به مباحث فلسفی و اخلاقی، ‌در قم برگزار می‌شود به «مباحثه علمی» میان محسن جوادی، مدیر گروه آموزشی فلسفه اخلاق دانشگاه قم و حجت الاسلام محمدتقی سبحانی مدیر بنیاد فرهنگی امامت اختصاص دارد.

شیوه مناظره به این سبک برنامه ریزی شده است که هر دو استاد حداقل یک نوبت در برنامه های خانه اخلاق حضور داشته و به بیان دیدگاه خود به صورت مبسوط پرداخته اند. شرح جلسات قبلی این اساتید و متن آنها را میتوانید از قسمت «برنامه های ما» در سایت خانه اخلاق به نشانی EthicsHouse.ir دریافت کنید.

مخاطب اولیه و اصلی کارگاه‌های فلسفه اخلاق دانشجویان گرامی و طلاب حوزه های علمیه می باشند . نشان دادن تمایزات رویکردهای مختلف در این مباحث یکی از اهداف مجموعه خانه اخلاق پژوهان جوان به عنوان برگزار کننده این کارگاه ها میباشد، تا در خلال این "مباحثه علمی" با دیدگاه اساتید محترم آقایان جوادی و سبحانی درخصوص خاستگاه اخلاق در تاریخ اسلامی آشنا شوند.

این نخستین برنامه از این مباحثه هاست و به گفته دست اندرکاران این نشست ها و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی این مجموعه،در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، حدود ۱۰ جلسه از این مناظره ها برای مخاطبین علاقه‌مند برگزار میشود.

شرکت برای عموم دانشجویان و طلاب علاقه‌مند به مباحث فلسفی و اخلاقی آزاد است و این افراد می‌توانند مباحث و صوت این جلسات را از طریق سایت خانه اخلاق پژوهان به آدرس EthicsHouse.ir  و یا کانال تلگرام https://Telegram.me/EthicHouse پیگیری کنند.

مناظره فوق الذکر در روز دوشنبه اول آبان ماه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود. این برنامه هر ماه یک بار و به میزبانی خانه اخلاق به آدرس قم، بلوار محمدامین (ص) کوچه ۱۳ پلاک ۲۹ برگزار میگردد.

از آنجا که زمان برگزاری نشست ها متغیر است، طلاب و دانشجویان علاقه‌مند، برای اطلاع رسانی از زمان برگزاری این کلاس‌ها می‌توانند با ارسال مشخصات خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۵۳۲۹۴۲۷۷۰  ازجزئیات دقیق‌تر برگزاری برنامه ها مطلع شوند؛ همچنین میتوانید پیشنهادات خود را برای بهتر برگزار شدن این جلسات و  ارائه موضوعات و افراد آتی، از طریق همین سامانه و یا کانال تلگرام با مسئولین این برنامه در میان بگذارید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha