سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدرسه علميه خواهران عصمتيه بابل

حوزه/ استاد حوزه مازندران تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می کند تا روضه ها در چارچوب روضه باقی بماند و کارآمدی و احیای معنوی اش را از دست دهد؛ حال آن که امام قبل از آن که امام آخرت باشد، امام دنیاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام حیدریان، در نشست با  طلاب مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل بیان کرد: عاشورا زنده کننده قلوب مستعد است و با توشه اندک نیز می توان از عاشورا بهره برد به این معنا که اگر مقداری همت و تلاش کنید حسین علیه السلام شما را رها نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که عده ای این تفکر را دارند که عاشورای امام حسین (علیه السلام) فقط برای غفران ذنوب است و چه بسا عده ای در صدد تقویت این تفکر نیز می باشند، تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می کند تا روضه ها در چارچوب روضه باقی بماند و کارآمدی و احیای معنوی اش را از دست دهد؛ حال آنکه امام قبل از آنکه امام آخرت باشد، امام دنیاست و حسین بن( علیه السلام) در عبادت و هم در تعامل با خانواده و هم در برخورد با دشمن  الگومی باشد.

استاد حوزه مازندران ادامه داد: روضه های امام حسین علیه السلام علاوه بر اینکه موجب بخشش گناهان است، رشد دهنده نیز می باشد و می توان در این روضه برای یاری حضرت حجت عجل الله کسب آمادگی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام عالم از انسانها گرفته تا سایر موجودات بر مدار عبودیت خلق شده اند، خاطر نشان کرد: رذالت نفس و ادب نکردن در برابر خالق و ولی الله موجب می شود که انسان زمین بخورد؛ همان طور که برخی در کربلا دچار آن شدند. لذا یاران امام حسین علیه السلام که دل را از تمام خبائث پاک کردند، به مقام عبودیت رسیده ودر خورشید وجود امام حسین علیه السلام ذوب شدند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha