جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که شهدا رفتند تا ما راه را گم نکنیم، گفت: خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی و تزریق کننده فکر سالم در اذهان مردم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر 7 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، در اصفهان اظهار کرد: همه می دانیم شهید نیازی به تجلیل و بزرگداشت ندارد، بلکه پاسداشت شهدا نیاز روحی و معنوی ماست.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تجلیل از شهدا دِینی است  که به عهده ما گذاشته شده، شهدا به آرزوی والای خود رسیدند، آنها با اصرار، از خانواده خود برای رسیدن به مقصود نهایی اجازه گرفتند.

وی با بیان این که شهدا برای رسیدن به هدف غایی به انقطاع از دنیا رسیدند، گفت: ما همواره در دعاهای خود کمال انقطاع را از خداوند خواهانیم، انقطاع به معنای دل کندن از فرزندن، همسر و خانواده و دنیای خود با هدف رسیدن به مقصود نهایی است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: در اسلام اعمال مختلفی چون روزه، اعتکاف، حج و جهاد را شاهدیم که هدف انها انقطاع از غیر خدا و رسیدن به خدا است، جهاد بالاترین عملی است  که به انسان انقطاع می دهد.

وی افزود: طبق آیه 38 سوره توبه رمز آن که انسان بتواند خدایی شود و پرواز کند، سبک بالی است و پیش زمینه این سبک بالی، سبک باری است که شهدا مصداق بارز آن و عدم حب به دنیا هستند.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: برخی از افراد سنگین بال هستند که همان حب دنیا و رضایت به ماندن در دنیا است، این امر مانع از رسیدن به مقوصد نهایی و شهادت می شود.

وی با بیان این که وظیفه ما در قبال شهدا  این است که به پیام آنها گوش فرا داده و عمل کنیم، گفت: طبق وصایا و سخنان شهدا، ایستادگی روی مواضع اصولی اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان های نظام و توجه به فرامین رهبری و ولی فقیه مهمترین خواسته آنان از مردم است.

* خون شهدا تضمین کننده  اجرای معروفات در سطح جامعه است

آیت الله مهدوی اذعان کرد: شهدا به مقصد نهایی و کمال رسیدند و ما جامانده ایم. طبق آیات قرآن کسانی از شهدا تجلیل می کنند که راه آنها راه شهداست و با شهدا عهد و پیمان می بندند که راه آنها را ادامه دهند.

وی خطاب به مسئولین کشور گفت: مسئولینی که مکررا دم از تغییر می زنند منظورشان را شفاف برای مردم توضیح دهند، آیا تغییر به سمت اهداف انقلاب و آرمان شهدا و معروفات است و یا خدایی نا کرده به سمت منکرات و دیگر امور است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با بیان این که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی و تزریق کننده هوای پاک در اذهان مردم است، گفت: خون شهدا تضمین کننده اجرای معروفات در سطح جامعه است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha