یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با استاندار آذربایجان شرقی

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که روحانیت حافظ دیانت مردم است، گفت: حمایت از سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) یک مبحث اعتقادی و یک صدقه جاریه است و ما وظیفه داریم که از طلاب حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دکتر خدابخش استاندار استان آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با اشاره به برخی مشکلات طلاب و روحانیون، گفت: در گذشته مخارج زندگی طلاب و روحانیون توسط مردم تأمین می‌شد ولی متأسفانه امروزه شرایط تغییر کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحانیت حافظ دیانت مردم است، گفت: حمایت از سربازان حضرت ولی عصر(عج) یک مبحث اعتقادی و یک صدقه جاریه است و ما وظیفه داریم از طلاب حمایت کنیم.
وی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات اعلام کرد که استانداری آذربایجان شرقی با مرکز خدمات این استان برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیون همکاری خواهد داشت.
همچنین در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه، گفت: حضور روحانی فعال و متدین در هر منطقه‌ای، باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه کاهش چشمگیری داشته باشد.
وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در ماه‌های محرم و رمضان که ماه تبلیغ است، میزان جرائم در کشور کاهش می‌یابد که نشان دهنده نقش ایمان و اعتقاد در کاهش جرائم است.
رئیس مرکز خدمات به نقش روحانیون در استقلال کشور اشاره کرد و گفت: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و اگر مردم مؤمن باشند، پای استقلال خود خواهند ایستاد.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید روحانیتی فعال، دلسوز و خدمت‌گزار داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات بیان کرد: مرکز خدمات تمامی طلاب برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و سنی سراسر کشور را که شاغل در ارگان و یا سازمانی نباشند و به امور طلبگی مانند تحصیل، تبلیغ، تدریس و تحقیق می‌پردازند تحت حمایت خود قرار می‌دهد.
وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) این مجموعه را تشکیل دادند تا حداقل‌های حقوق شهروندی را برای روحانیون فراهم شود تا طلاب بتوانند با دغدغه کمتری به امور طلبگی بپردازند.
در پایان رئیس مرکز خدمات ضمن تشکر از همکاری‌های استانداری و ارگان‌های دولتی با مرکز خدمات، خواستار افزایش این همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استانی برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیون استان شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha