جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حرم حضرت عباس (ع) مراکز «گمشدگان و مفقودین» ایجاد می‌کند

حوزه/ با نزدیک شدن به زمان پیاده روی میلیونی اربعین، حرم حضرت عباس (ع) باجه‌های «گمشدگان و مفقودین» را به منظور راهنمایی و هدایت افراد گم شده به ویژه کودکان برپا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از alkafeel، در آستانه نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و فرارسیدن زمان پیاده روی اربعین، تولیت حرم حضرت عباس (ع) باجه‌های راهنمایی و هدایت افراد گم شده و مفقود برپا کرده‌ است.

این مراکز رسیدگی به وضعیت گمشدگان و مفقودین توسط بخش ارتباطات حرم  در ورودی‌های شهر مقدس کربلا و تمامی جاده‌های منتهی به آن از سوی نجف، بغداد و بابل ایجاد شده‌اند.

ایجاد این مراکز در پی افزایش جمعیت زائران هنگام پیاده روی میلیونی اربعین به ویژه زیارت حرم امام حسین (ع) به منظور رسیدگی به وضعیت افراد گم شده علی‌الخصوص کودکان در شلوغی و جمعیت ترتیب داده شده‌اند. مسئولین قصد دارند از طریق راه اندازی چنین باجه‌هایی مشکل گم شدن و راه گم کردن زوار را به حداقل برسانند.

هر یک از مراکز «گمشدگان و مفقودین» شامل تجهیزات زیر خواهد بود:

* یک خط تلفن، خط اینترنت و دستگاه بی سیم برای ارتباط بین مراکز .

* یک دستگاه کامپیوتر با پایگاه داده متحد مرتبط با بقیه مراکز از طریق یک برنامه الکترونیکی که در آن تمامی اطلاعات مربوط به افراد گمشده ثبت شده و به بقیه مراکز منتقل می شود.

* یک صفحه مانیتور که در ورودی هر مرکز قرار داده شده و نشان دهنده نام، سن و آدرس افراد گمشده خواهد بود.

* دستگاه تقویت کننده صوتی به منظور اعلام نام گمشدگان از طریق بلندگو

* یک دستگاه اتوبوس برای رساندن افراد گمشده به نزدیکانشان در صورت شناسایی آن‌ها در یکی از مراکز.

* ارائه کارت‌های شناسایی به کودکان یا سالمندان، با نوشتن نام، آدرس و شماره تلفن همراه، به طوری که هر مرکز می‌تواند به راحتی آن‌ها را شناسایی و سپس با مراکز دیگر تماس بگیرید.

این مراکز قرار است با یکدیگر و همچنین با مراکزی که توسط حرم امام حسین (ع) ایجاد شده‌اند در ارتباط باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کیانا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    عالی